تماس با ما درباره ما

تولد 190 سالگی قدیمی ترین موجود کره زمین + عکس

یک لاک پشت غول پیکر سیشل به نام جاناتان که به عنوان قدیمی ترین حیوان زمینی زنده دنیا شناخته می شود، تولد ۱۹۰ سالگی خود را در جزیره سنت هلن جشن می گیرد. طبق اطلاعات کتاب رکوردهای جهانی گینس، او قدیمی ترین حیوان زنده کره زمین شناخته می شود.
تولد 190 سالگی قدیمی ترین موجود کره زمین + عکس

به گزارش تهران بهشت، عنوان پیرترین موجود زنده کره زمین به یک لاک پشت ۱۹۰ ساله اختصاص دارد. این لاک پشت که جاناتان نام دارد، در سال ۱۸۸۲ به عنوان هدیه به فرماندار جدید سنت هلنا بریتانیا، سر ویلیام گری ویلسون، اهدا شد. در آن زمان جاناتان کاملاً بالغ بوده و حدود ۵۰ سال سن داشت.

در دوران فرمانداری گری ویلسون، جاناتان در محوطه پلنتیشن هاوس، محل اقامت فرمانداران انگلیسی در این جزیره اقیانوس اطلس جنوبی زندگی می کرد. نکته جالب این است که این لاک پشت غول پیکر از آن زمان تاکنون در این محل زندگی می کند.

به مناسبت جشن تولد جاناتان، مقامات جزیره سنت هلن این مناسبت را با پخش زنده و نمایشی ویژه در جشن می گیرد. از بازدیدکنندگان دعوت می شود تا به بازار کریسمس Plantation بیایند تا سوغاتی هایی با مضمون جاناتان را تهیه و ویدیویی درباره زندگی او تماشا و در مسابقات متنوعی شرکت کنند.

 

در حالی که جاناتان حداقل ۱۹۰ سال سن دارد، جو هالینز، دامپزشکی که از او مراقبت می کند، به خبرنگاران گفت: راستش را بخواهید، من گمان می کنم که سن او بیشتر از ۱۹۰ باشد. متاسفانه ما هرگز این موضوع را نخواهیم فهمید.

 جاناتان در دوران پیری بینایی و حس بویایی خود را از دست داده است، اما همچنان به غذا خوردن، آفتاب گرفتن و جفت گیری ادامه می دهد.

دکتر هالینز در این رابطه به مسئول رکوردهای جهانی گینس گفت: با وجود سن زیاد، جاناتان هنوز هم میل جنسی خوبی داشته و اغلب دیده می شود که با سایر لاک پشت ها جفت گیری می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر