تماس با ما درباره ما

آشنایی با معجزه سم‌زدایی بدن با شیرین بیان

ذرات معلق و سایر آلاینده‌ها با تنفس هوای آلوده وارد ریه‌ها و موجب التهاب می‌شود، برای کاهش این اثرات می‌توان از دمنوش‌های مفید استفاده کرد. در این مطلب ۵ دمنوشی را معرفی می‌کنیم که اثرات آلودگی هوا را خنثی می‌کنند.
آشنایی با معجزه سم‌زدایی بدن با شیرین بیان

به گزارش تهران بهشت؛ مصرف برخی دمنوش‌ها باعث کاهش این اثرات آلودگی هوا می‌شود. در زیر برخی به برخی از این دمنوش‌ها اشاره می‌کنیم: 

آویشن

مصرف آن از بروز مشکلات تنفسی، به ویژه در مبتلایان به آسم و برونشیت مزمن جلوگیری می‌کند. برای تهیه‌ دمنوش آویشن مقداری برگ آویشن و یک عدد لیمو عمانی را در آب جوش بریزید و اجازه دهید حدود پانزده دقیقه دم بکشد، سپس آن را در فنجان بریزید و بعد از شیرین کردن با کمی نبات و یا عسل روزی دو بار میل کنید.

گل گاو زبان و سنبل الطیب

برای پرفشاری خون مفید است. سه قاشق غذاخوری گل گاو زبان، یک قاشق غذاخوری سنبل الطیب، یک عدد لیمو عمانی و یک تکه نبات را در دو لیوان آب جوش بریزید تا نیم ساعت بجوشد و سپس میل کنید. مصرف روزانه یک تا دو فنجان از این دمنوش هم آرامش‌بخش است و استرس را از بین می‌برد و هم از بروز گرفتگی عروق قلب و سکته، به ویژه در هوای آلوده پیش‌گیری می‌کند.

سرخارگل

گیاه سرخارگل یکی از بهترین گیاهان برای پاک سازی بدن و خون از سموم ناشی از آلودگی‌های محیطی، به خصوص آلودگی هوا به حساب می‌آید. برای تهیه‌ دمنوش سرخارگل مقداری از این گیاه را به مدت نوزده دقیقه بجوشانید و روزی دو تا سه لیوان این دمنوش را با عسل مصرف کنید.

ریشه شیرین بیان

شیرین بیان مانند ختمی و میخک در بسیاری از فرهنگ‌ها برای پاک سازی بدن استفاده می‌شود؛ مثلاً در چین این گیاه را  سم زدای بزرگ می‌نامند. مقداری از این گیاه را دم کرده و روزی دو تا سه مرتبه مصرف کنید. علاوه بر شیرین بیان، مصرف گیاهان و میوه‌های دیگر مانند گشنیز تازه و سیب موجب سم زدایی بدن می‌شود. از گیاهانی استفاده کنید که باعث تعریق بدن شود؛ مثلاً زنجبیل یا بومادران دم کنید و روزی یک تا دو فنجان میل کنید. دمنوش گل رز نیز به دفع سموم بدن کمک می‌کند.

گل ساعتی

گل ساعتی دارای فواید شگفت‌انگیز و ضد اضطراب است. این داروی گیاهی ممکن است باعث خواب آلودگی شود. دمنوش گل ساعتی را می‌توان با دم کردن یک قاشق سوپ‌خوری از آن در یک فنجان آب جوش تهیه کرد. اجازه دهید این مخلوط حدود ده دقیقه بماند و آن را قبل از خواب بنوشید تا خواب آرامی داشته باشید.

 

ارسال نظر