تماس با ما درباره ما

آشنایی با ۷ میوه زمستانی سالم

در زمستان و ماه‌های سرد میوه‌های تازه فصلی وجود دارد که بهتر است مصرف کنید؛ این 7 میوه زمستانی فواید زیادی دارند و در فصل‌های دیگر یافت نمی‌شوند.
آشنایی با ۷ میوه زمستانی سالم

به گزارش تهران بهشت؛  در فصل زمستان تنوع بسیار زیادی از میوه‌ها وجود دارد و تازه‌ترین میوه‌ها در زمستان هستند. در این فصل برخی از میوه‌ های زمستانی، مانند خرمالو، فقط برای چند ماه از سال در فروشگاه مواد غذایی در دسترس هستند.

در اینجا ۷ میوه سالم زمستانی وجود دارد که بهتر است از آن‌ها لذت ببرید:

خرمالو

این میوه بومی چین است، اما در حال حاضر در همهٔ جهان در دسترس است.

یک میوه خرمالو (بدون پوست) تنها ۳۱ کالری و ۱۸ درصد از ارزش روزانه ویتامین C شما دارد که آن را به بهترین غذای زمستانی تبدیل می‌کند.

گلابی

گلابی برای سلامت قلب و روده عالی است، یک گلابی متوسط حاوی ۵.۵ گرم فیبر است. گلابی حاوی ۲۰ درصد فیبر توصیه شده در یک رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری است.

گریپ فروت

این میوه شیرین، تند و آبدار در اواخر پاییز تا اوایل بهار در دسترس است.

یک گریپ فروت متوسط ۹۸ درصد از ارزش روزانه ویتامین C و ۷۹ درصد از ارزش روزانه ویتامین A  را تامین می‌کند. اگرچه این میوه زمستانی بسیار مغذی است، اما اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنید مراقب عوارض گریپ فروت باشید.

زغال اخته

این توت‌ها برای کمک به پیشگیری از عفونت‌های دستگاه ادراری (UTIs) عالی هستند.نوشیدن آب زغال اخته یا مصرف مکمل‌های کرن بری منجر به کاهش UTI در میان زنان می‌شود.

پرتقال

پرتقال، کلمانتین و نارنگی همگی شیرین هستند و معمولاً در فصل زمستان به فروش می‌رسند.

پرتقال بیش از ۱۰۰ درصد نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین می‌کند. هسپریدین موجود در پرتقال دارای اثرات ضد التهابی و کاهش دهنده فشار خون است.

کیوی

کیوی سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C، فیبر و ویتامین K است. کیوی سه برابر پرتقال ویتامین C دارد.

انار

پتانسیل آنتی اکسیدانی آب انار بیشتر از چای سبز است. نوشیدن آب انار غلیظ روزانه و برای هشت هفته سطح کلسترول تام و کلسترول LDL را در افراد مبتلا به دیابت نوع دو و کلسترول بالا کاهش می‌دهد.

 

 

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار