تماس با ما درباره ما

در ۳۰ دقیقه بدون دارو فشار خون را کاهش دهید!

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که ۳۰ دقیقه پیاده‌روی منظم صبحگاهی به‌طور قابل توجهی فشار خون را، طی روز کاهش می‌دهد.
در ۳۰ دقیقه بدون دارو فشار خون را کاهش دهید!

به گزارش تهران بهشت؛ تاثیر پیاده‌روی تقریبا به اندازه مصرف داروهای کاهش دهنده فشار خون مفید است. پرهیز از نشستن طولانی مدت در طول روز نیز به پایین نگه داشتن فشار خون کمک می‌کند. نتایج این تحقیق نشان داد که ایستادن هرازگاهی همچنین فعالیت در بعدازظهر نیز می‌تواند مزایای ورزش صبحگاهی را برای زنان افزایش دهد.

 رامایکل ویلر، محقق ارشد این تحقیق گفت: به‌طور سنتی، اثرات سلامتی ورزش و اثرات منفی رفتار کم تحرک بر فشار خون به‌طور جداگانه مورد مطالعه قرار گرفته است؛ این مطالعه را انجام دادیم تا بدانیم که تاثیر ترکیبی این رفتارها بر فشار خون وجود دارد یا خیر.
این مطالعه شامل ۶۷ فرد ۵۵ تا ۸۰ ساله بود که همگی دارای اضافه وزن یا چاق بودند. نتایج نشان داد که فشار خون سیستولیک و دیاستولیک هر دو در این گروه کاهش یافته است.

ویلر بیان کرد: هم برای مردان و هم برای زنان، میزان کاهش متوسط فشار خون سیستولیک پس از ورزش و وقفه در نشستن، به چیزی نزدیک می‌شود که از داروهای ضد فشار خون در این جمعیت برای کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی و سکته انتظار می‌رود. با این حال، این کاهش برای زنان بیشتر بود.

ویلر اظهار کرد: «اینکه شرکت‌کنندگان در این مطالعه با ورزش تحقیق را شروع کنند عمدی بود زیرا می‌خواستیم روی جنبه جدید ترکیب ورزش با استراحت در نشستن تمرکز کنیم».
با این حال، به این معنی نیست که نمی‌توانیم به‌طور قطع بگوییم که ایستادن هرازگاهی در زمان نشستن به تنهایی اثری برای کاهش فشار خون در مردان نداشته است زیرا هر اثری می‌تواند با اثر قبلی ورزش پنهان شود.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار