تماس با ما درباره ما

مرگ ۱۹ کودک بر اثر مصرف این شربت ضد سرفه

به دنبال مرگ ۱۹ کودک در ازبکستان به دلیل مصرف شربت سرفه تولید شده در شرکت تولیدی "ماریون بیوتیک"، وزارت بهداشت هند اعلام کرد که تمام فعالیت‌های این شرکت در شهر "نویدا" در شمال این کشور متوقف شده است.
مرگ ۱۹ کودک بر اثر مصرف این شربت ضد سرفه

به گزارش تهران بهشت؛ نماینده قانونی ماریون بیوتیک گفت: سازنده مواد دارویی از مرگ این کودکان ابراز تاسف کرده و این شرکت تولید شربت Dok-۱ Max را متوقف کرده است.

وزارت بهداشت هند در اعلامیه‌ای گفت که نهاد تنظیم کننده دارو، تأسیسات این شرکت را در نویدای ایالت اوتار پرادش بازرسی کرده و به طور منظم با همتای ازبکستانی اش در این مورد در تماس است.

این وزارت گفته است: نمونه‌ای از این شربت سرفه گرفته شده و برای آزمایش به لابراتوار منطقه‌ای‌ تست داروها فرستاده شده است.

همچنین وزارت بهداشت ازبکستان نیز اعلام کرد که حداقل ۱۹ کودک در این کشور در نتیجه مصرف این شربت سرفه تولید شده در شرکت داروسازی هند، جان شان را از دست داده اند.

به گفته وزارت بهداشت ازبکستان، این شربت حاوی یک ماده زهری به نام اتیلن گلیکول بوده و در دزهای بالاتر از سطح استاندارد برای کودکان ساخته شده و یا والدین این کودکان اشتباهاً این شربت را به عنوان داروی ضد سرماخوردگی برای کودکان استفاده کرده‌اند.

به گزارش دویچه وله، این حادثه به دنبال رویداد مشابه دیگر در گامبیا اتفاق افتاده است، جایی که مرگ حداقل ۷۰ کودک به استفاده از شربت سرفه و سرما خوردگی تولید شده توسط شرکت داروسازی "مایدن" مستقر در دهلی نو، مرتبط بوده است. با این حال، مقامات هند و همچنین شرکت تولید کننده دارو این موضوع را رد کرده‌اند.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار