تماس با ما درباره ما

بدترین غذاها برای قلب را بشناسید!

خوردن غذاهای خوب برای قلب به همان اندازه مهم است که باید از خوردن غذاهای مضر خودداری کنید. اولویت دادن به غذاهای کامل، میوه‌ها و سبزیجات آسان است؛ اما باید پیتزا، سیب زمینی سرخ کرده و آب نبات را هم کنار بگذارید.
بدترین غذاها برای قلب را بشناسید!

به گزارش تهران بهشت؛ گوشت‌های فرآوری شده مانند هات داگ، به دلیل میزان بالای چربی‌های اشباع شده، از بدترین غذاها برای قلب شما هستند.

غلات تصفیه شده و فرآوری شده

بدترین غذاها برای قلب شما غذاهای فرآوری شده هستند. این غذاها باعث افزایش شدید سطح قند و انسولین می‌شوند.

غذاهای فرآوری شده اغلب حاوی غلات تصفیه شده از جمله آرد سفید یا برنج سفید هستند.

غذاهای سرخ شده

غذاهای سرخ شده یکی از بدترین غذاهایی هستند که وجود دارند. خوردن غذاهای سرخ شده به عوامل خطر بیماری قلبی از جمله فشار خون بالا و چاقی کمک می‌کند.

نوشابه و نوشیدنی‌های شیرین

شیرینی‌های غلیظ مانند نوشابه و سایر نوشیدنی‌های شیرین می‌توانند سطح تری گلیسیرید خون را به سرعت افزایش دهند.

آب نبات

آب نبات درست مانند نوشیدنی‌های شیرین برای قلب شما خوب نیست. قند غلیظ به چاقی، دیابت و فشار خون بالا کمک می‌کند که همه عوامل خطر بیماری قلبی و سکته هستند.

الکل

برخی از مطالعات نشان می‌دهد که مصرف کنندگان زیاد الکل در مقایسه با افرادی که الکل کمتر مصرف می‌کنند در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند.

کنسرو سوپ و سبزیجات

برخی از سوپ‌ها و سبزیجات کنسرو شده سرشار از سدیم و چربی هستند و برای سلامت قلب ضرر دارند.

غذاهای حاوی چربی ترانس

غذاهای مملو از چربی‌های ترانس مصنوعی از مضرترین مواد غذایی برای سلامت قلب هستند. چربی‌های ترانس سطوح HDL یا کلسترول «خوب» را کاهش می‌دهند و سطح LDL یا کلسترول «بد» را افزایش می‌دهند و خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می‌دهند.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار