تماس با ما درباره ما

آشنایی با ۱۱ روش مؤثر برای تسکین درد سیاتیک

درد سیاتیک همان درد ساق پا ناشی از فشار دادن عصب در قسمت پایین کمر است که با این ۱۱ روش ممکن است تسکین پیدا کند و درمان شود.
آشنایی با ۱۱ روش مؤثر برای تسکین درد سیاتیک

به گزارش تهران بهشت؛ شایع‌ترین علت سیاتیک فتق دیسک است. یعنی زمانی که دیسک دچار پارگی یا ترک می‌شود و می‌تواند عصب سیاتیک را تحت فشار قرار دهد.

بهترین راه حل‌ها برای تسکین درد سیاتیک

مراقبت‌های کایروپراکتیک

دستکاری ستون فقرات ممکن است شرایطی را در سیستم عصبی ایجاد کند که درد را تسکین دهد. همچنین التهاب را کاهش می‌دهد و محیطی را ایجاد می‌کند که مکانیسم‌های درمانی طبیعی بدن ارتقا یابد.

طب سوزنی

جلسات طب سوزنی حدود ۱۲ جلسه طول می‌کشد تا بهبود را نشان دهد. یک مطالعه نشان داد که از ۳۰ نفر مبتلا به سیاتیک، ۱۷ نفر با طب سوزنی تسکین کامل پیدا کردند و ۱۰ نفر علائم بهبود داشتند.

یوگا

افراد مبتلا به کمردرد مزمن که به مدت ۱۶ هفته یوگا را تمرین کردند، شاهد کاهش درد ۶۴ درصدی بودند.

ماساژ نقطه ماشه ای

عصب سیاتیک در زیر ماهیچه‌ای به نام پیریفورمیس زیر باسن قرار دارد. در این ماساژ به نواحی تحریک شده و ملتهب یا نقاط ماشه ای در عضله پیریفورمیس و در عضلات کمر و باسن فشار وارد می‌شود که تسکین دهنده است.

درمان موضعی

در این روش روغن ضد التهاب را دو یا سه بار در روز در قسمت درد استفاده کنید. به طور مثال کپسایسین موجود در فلفل قرمز از آزاد شدن ترکیبات دردناک از اعصاب جلوگیری می‌کند.

یخ یا گرما

از آنجایی که عصب سیاتیک در عمق باسن و پا قرار دارد، یخ یا گرما روی سطح بدن این التهاب درونی را کاهش نمی‌دهد. اما می‌توانند به‌عنوان یک ضد تحریک کننده عمل کنند.

پنجه شیطان

داروی گیاهی devil’s claw یک ضدالتهاب قوی است و مانند ایبوپروفن برای مهار التهاب استفاده می‌شود و به کاهش درد کمک کند.

مسکن‌ها و شل کننده‌های عضلانی

مصرف یک داروی ضدالتهابی غیراستروئیدی، OTC (مانند ایبوپروفن) یا Rx، می‌تواند درد را کاهش دهد.

تزریق استروئید اپیدورال

افرادی که درد آنها در عرض یک ماه کاهش نمی‌یابد؛ با تزریق استروئید تحت اشعه ایکس به پایین کمر و نزدیک عصب سیاتیک بهتر خواهند شد.

ورزش و فیزیوتراپی

دراز کشیدن در رختخواب باعث می‌شود که درد طولانی شود. ورزش باعث افزایش جریان خون به دیسک و عصب می‌شود و به رهایی از التهاب کمک می‌کند.

عمل جراحی

پس از ۴ تا ۶ هفته علائم بی وقفه و درد شدید، بیماران واجد شرایط جراحی می‌شوند.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار