تماس با ما درباره ما

آیا واقعاً قد بلند بودن بهتر است؟

افراد قد بلند کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌ها هستند، در تحصیل و کسب دانش بهتر عمل می‌کنند و درآمد بیشتری به دست می‌آورند.
آیا واقعاً قد بلند بودن بهتر است؟

به گزارش تهران بهشت؛ قد بلند چیزی نیست که با آن متولد شده‌اید؛ میزان قد شما تا حدودی ارثی است، اما به محیط و تحت تاثیر شرایط از قبل از بارداری تا اواخر نوجوانی بستگی دارد.

این بدان معنی است که چیزی که می‌خورید و بیماری‌های دوران کودکی نیز بر روی قد شما تاثیر می‌گذارند.  عفونت‌های مکرر به این معنی است که قدمان به اندازه کافی رشد نمی‌کند.

اما به هر حال چرا این موضوع اهمیت دارد و همه دوست دارند قد بلند باشند؟

خوب، افراد قد بلندتر بسیار کمتر از سایرین به بیماری‌ها دچار می‌شوند، اگرچه ممکن است خطر ابتلا به سرطان در آنها بیشتر باشد. برخی مطالعات نشان داده‌اند که افراد قد بلند در تحصیل بهتر هستند و درآمد بیشتری دارند.

آیا این مسئله در زنان هم صدق می‌کند؟ تا حدودی.

همانطور که گفتیم در رشد قد فقط ژن‌ها دخیل نیستند، بلکه تأثیر محیط، والدین و پدربزرگ و مادربزرگ نیز تاثیر می‌گذراند.

کشورهایی که در ۱۰۰ سال گذشته  توانسته با تغییر تغذیه قد بلندتری داشته باشند عبارتند از کره جنوبی و ژاپن، چین، ایران و ترکیه – و همچنین بخش‌هایی از آمریکای لاتین.

در حال حاضر هلندی‌ها با میانگین قد ۱.۸۳ متر بلند قدترین انسان‌های زمین هستند. اما آنها شروع به کوتاه شده کردند و یک سانتی متر (۰.۴ اینچ) از میانگین خود از دست داده‌اند.  رشد قد انگلیسی‌ها نیز متوقف شده است.

این اتفاق در بسیاری از کشورهای پردرآمد رخ داده است. مشکل تا حدودی به تغذیه مربوط می‌شود.

در هلند، برنامه شیر مدارس هلند بسیار تاثیرگذار است. با این حال، در بریتانیا، ما بچه‌هایی داریم که گرسنه به مدرسه می‌روند.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار