تماس با ما درباره ما

این غذاها را به کودکان خود ندهید!

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سوءتغذیه ناشی از کمبود ریزمغذی‌ها در میان کودکان و نوجوانان آسیب‌زا بوده و تغییر شیوه‌های زندگی و افزایش استفاده از غذاهای آماده و تنقلات غیرسالم موجب کاهش ریزمغذی‌ها در بدن این گروه‌های سنی می‌شود.
این غذاها را به کودکان خود ندهید!

به گزارش تهران بهشت؛ محمد احمدیان اظهار کرد: بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که در ایران یکی از مشکلات تغذیه‌ای، سوءتغذیه ناشی از کمبود ریزمغذی‌هایی از جمله آهن، ید، روی، ویتامین A و D به‌ویژه در میان کودکان و نوجوانان بوده که این امر موجب کاهش سیستم ایمنی بدن و احتمال افزایش ابتلا به بیماری‌ها، کاهش قدرت فراگیری، کوتاه ماندن قد و اختلال در رشد و بلوغ می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین کم شدن آستانه تحمل، اختلال در نشانه‌های بلوغ، ریزش مو، ریشه شدن اطراف ناخن‌ها، زخم شدن گوشه لب‌ها هم از دیگر عوارض و نشانه‌های کمبود ریزمغذی‌ها از جمله روی، مس و آهن در دانش‌آموزان بوده است.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تغییر شیوه‌های زندگی و افزایش استفاده از غذاهای آماده و تنقلات غیرسالم (از نظر وجود ریز‌مغذی‌ها) از جمله استفاده از ساندویچ‌های آماده، سوسیس و کالباس، بیسکویت و کیک‌های آماده و نوشابه، موجب کاهش ریزمغذی‌ها در بدن کودکان و نوجوانان می‌شود، خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان باید مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیازشان را با تغذیه از مواد طبیعی مانند شیر و دیگر لبنیات، میوه و سبزیجات تازه و همچنین مواد پروتئینی مانند مرغ، ماهی، گوشت، تخم‌مرغ، نان سبوس دار و غلات به دست بیاورند.

احمدیان تأکید کرد: استفاده از قندهای طبیعی همچون خرما و کشمش و نیز گنجاندن گوشت سفید به‌ویژه ماهی در رژیم غذایی هفتگی از جمله راه‌های تأمین ویتامین‌ها و عناصر مورد نیاز بدن کودکان و نوجوانان بوده است.

 

ارسال نظر