تماس با ما درباره ما

این بدافزارها را کاربران به دفعات نصب کرده‌اند!

بدون شک یکی از دلایل موفقیت سیستم عامل اندروید وجود پلی استور گوگل است. فروشگاهی که روزانه میلیون‌ها نفر از سراسر جهان به آن مراجعه می‌کنند و به دنبال خرید، نصب یا به روزرسانی نرم‌افزارهای مورد نظر خود هستند.
این بدافزارها را کاربران به دفعات نصب کرده‌اند!

به گزارش تهران بهشت؛ بدون شک یکی از دلایل موفقیت سیستم عامل اندروید وجود پلی استور گوگل است. فروشگاهی که روزانه میلیون‌ها نفر از سراسر جهان به آن مراجعه می‌کنند و به دنبال خرید، نصب یا به روزرسانی نرم‌افزارهای مورد نظر خود هستند.

بیشتر برنامه‌های ارائه شده در گوگل پلی استور کاملا ایمن هستند اما تعداد زیادی بدافزار نیز مخفیانه در آن‌، جا خوش کرده‌اند. یک هفته پس از آخرین به‌روز‌رسانی پلی استور اخباری مبنی بر وجود بدافزار به گوش رسید که حدود 10 میلیون بار از سوی کاربران دانلود شده و میلیون‌ها تلفن همراه با سیستم عامل اندروید را آلوده کرده است. اگر شما هم یکی از آن‌ها را دانلود کرده‌اید که به معرفی آن‌ها در این مقاله می‌پردازیم هرچه سریع‌تر از گوشی خود حذفشان کنید.

اولین بار تیم تحقیقاتی آنتی ویروس دکتر وب 28 بدافزار مخرب را در گوگل پلی استور شناسایی و گزارش کرد که به منظور دسترسی به حساب‌های افراد در رسانه‌های اجتماعی و ارائه تبلیغات جهت کلاهبرداری طراحی شده بودند.

هنگامی که یک بدافزار را در گوشی خود نصب می‌کنید و پس از نصب برای بار اول آن را باز می‌کنید، یک اطلاعیه (پاپ آپ) به شما نمایش داده می‌شود که اجازه می‌خواهد که در پس زمینه گوشی شما اجرا شود. اگر روی گزینه اجازه دادن (Allow) کلیک کنید، زمانی که از برنامه خارج شوید همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و برای پنهان کردن هویت خود، آیکون‌های مربوط به خود را از گوشی شما حذف می‌کند یا با آیکون‌های خود گوشی آن را جایگزین می‌کند.

اگرچه گوگل بیشتر این برنامه‌ها را از پلی استور پاک کرده است اما هنوز دو مورد با بیش از 100 هزار دانلود باقی مانده است: برنامه (Water Reminder-Tracker & Reminder) و (Yoga-For Beginner to Advanced)

در اینجا لیست کاملی از بدافزارهای شناسایی شده آورده شده است. اگر هر یک از این برنامه‌ها را در گوشی اندرویدی خود نصب کرده‌اید، فورا آن را از گوشی خود حذف کنید:

4k Wallpapers Auto Changer

Call Skins – Caller Themes

CallMe Phone Themes

Caller Theme

Cashe Cleaner

Emoji Keyboard: Stickers & GIF

Fancy Charging

FastCleaner: Cashe Cleaner

Funny Caller

Funny Wallpapers – Live Screen

InCall: Contact Background

MyCall – Call Personalization

Neon Theme- Android Keyboard

Neon Theme Keyboard

NewScrean: 4D Wallpapers

Notes – reminder and lists

Photo & Exif Editor

Photo Editor & Background Eraser

Photo Editor - Design Maker

Photo Editor - Filters Effects

Photo Editor:  Blur Image

Photo Editor: Cut, Paste

Photo Editor: Art Filter

Photo Editor: Beauty Filter

Photo Editor: Retouch & Cutout

Photo Filters & Effects

Stock Wallpapers & Backgrounds

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار