تماس با ما درباره ما

با این کارها از روزمرگی نجات پیدا کنید!

برای رفع کسالت در خانه با راهکارهایی ساده و کم هزینه می‌توانید سرگرم شوید و به اطلاعات و توانایی‌های خود هم اضافه کنید.
با این کارها از روزمرگی نجات پیدا کنید!

به گزارش تهران بهشت؛ گاهی با چند کار بسیار ساده و کم هزینه می‌توان در زندگی تغییراتی ایجاد کرد و از روزمرگی نجات پیدا کرد. در زیر به چند مورد اشاره می‌کنیم:  

۱. تراریوم درست کنید

تراریوم‌ها روشی کم هزینه برای نگهداری گیاهان داخل ساختمان هستند. برای شروع، یک کوزه قدیمی بردارید و گیاهی مانند پوتوس یا کروتون را انتخاب کنید. سپس یک لایه شن، زغال فعال، خزه ورقه‌ای و خاک را در کف شیشه بریزید. گیاهان خود را اضافه کنید، ریشه‌ها را با خاک بپوشانید. در شیشه را بگذارید تا رطوبت را حفظ شود.

۲۱ راه ساده و کم‌هزینه برای رفع کسالت | با این کارها از روزمرگی نجات پیدا کنید

۲. در کلاس آنلاین شرکت کنید

وقت آزاد خود را صرف یادگیری چیزهای جدید کنید. موضوعی را انتخاب کنید که همیشه به آن علاقه داشته‌اید تا بتوانید بیشترین بهره را از کلاس خود ببرید. می‌توانید به‌ دنبال کلاس‌های رایگان و کم‌هزینه باشید.

۳. کمد خود را مرتب کنید

کمد لباس خود را مرتب کنید. با مرتب کردن چیزهایی که در کمد دارید شروع کنید. مثلا لباس‌هایی را که با هم ست می‌شوند کنار هم قرار دهید و استایل جدید بسازید و آن را امتحان کنید. از لباس‌هایی که مرتب کرده‌اید عکس بگیرید تا بتوانید در آینده به‌راحتی آنها را پیدا کنید و بپوشید.

۴. گل بخرید و تزیین کنید 

فضای اطراف خود را با گل زیبا کنید. به بیرون بروید و چند شاخه گل ارزان‌ تهیه کنید. چند برگ سبز هم تهیه و یک دسته گل سرسبز را خودتان در خانه تزیین کنید. سپس گل‌های خود را در گلدان بچینید.

۵. طراحی کنید

طراحی یک راه عالی برای امتحان کردن هنر شماست. نه تنها لذت خواهید برد، بلکه در پایان کار احساس بهتری خواهید داشت. به علاوه، برای طراحی واقعاً به مواد زیادی نیاز ندارید و کاری کم‌هزینه است. فقط یک کاغذ و یک مداد یا خودکار بردارید، همه چیز آماده است. از طرح‌های ساده مثل گلدانی که در خانه دارید شروع کنید.

۶. ورزش کنید

صفحات ورزشی زیادی در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی هستند، می‌توانید چند صفحه‌ خوب و مفید را دنبال کنید و تمریناتی را که می‌دهند در خانه انجام دهید.

۷. با آبرنگ نقاشی کنید

نقاشی با آبرنگ هم لذتبخش است. حتی ممکن است در خانه در لوازم هنری خود آبرنگ داشته باشید. با آبرنگ مهارت نقاشی خود را محک بزنید. از مخلوط کردن رنگ‌ها لذت ببرید. برای یادگیری می‌توانید صفحه‌های آموزشی را دنبال کنید. در نهایت هم اگر نقاشی خود را دوست داشتید آن را قاب بگیرید و به دیوار اتاقتان بزنید.

۸. لباس‌هایتان را تعویض کنید

لباس‌ها را با دوستان خود عوض کنید و در کمد خود چیدمانی جدید خلق کنید. بیشتر ما کلی لباس بدون استفاده داریم که دیگران شاید به آنها نیاز داشته باشند. از همه دوستانتان بخواهید چند لباس و لوازم جانبی را که دیگر نمی‌پوشند از کمدهایشان خارج کنند. سپس همدیگر را ملاقات کنید و اقلام را با یکدیگر مبادله کنید. با این کار هم یک روزتان را با دوستانتان گذرانده‌اید و هم کمد خود را از لوازمی که نمی‌خواهید خالی کرده‌اید.

۹. بافندگی کنید

باتوجه به اینکه هوا سرد است می‌توانید یک شال گردن، پتو یا کلاه ببافید. این کار فقط کاموا و میله بافندگی می‌خواهد تا یک اثر دستی خلق کنید. حتی می‌توانید این صنایع دستی خود را به عنوان هدیه دهید یا برای خود نگه دارید.

۱۰. گل یا گیاه بکارید

برای خودتان با چند گلدان باغچه‌ یا فضای سبز درست کنید. با گیاهانی که در آشپزخانه کاربرد دارند شروع کنید؛ مانند ریحان، آویشن، رزماری و مریم گلی. به مرور گلدان‌های مورد علاقه خود را اضافه کنید.

۲۱ راه ساده و کم‌هزینه برای رفع کسالت | با این کارها از روزمرگی نجات پیدا کنید

۱۱. یک دستور پخت جدید آماده کنید

غذایی جدید با دستور پختی تازه و خوشمزه بپزید... دستور پخت جدید را می‌توانید از صفحه‌های مجازی یا یک وب‌سایت آشپزی انتخاب کنید. همچنین می‌توانید به دنبال دستور پختی بگردید که مواد لازم برای تهیه آن را در خانه داشته باشید یا اینکه هزینه تهیه مواد اولیه آن از فروشگاه‌ها برایتان گران تمام نشود.

۱۲. موزیک یا پادکست گوش دهید

به هر آهنگی و پادکستی فرصت شنیده شدن بدهید، حتی اگر معمولاً آن را رد می‌کنید. ممکن است یک هنرمند بزرگ جدید یا یک آهنگ و پادکست مفید دیگری را کشف کنید. اگر از آهنگی لذت می‌برید، آن را به لیست خود اضافه کنید تا بتوانید دوباره گوش دهید.

۱۳. تغییر دکور دهید

با تغییر دادن اتاق خود شروعی تازه داشته باشید. با برداشتن تمام تزئینات و وسایل زشت از اتاق خود شروع کنید. سپس، مبلمان خود را مجدداً جابه‌جا کنید. نقاط جدیدی را برای دکور چیزهایی که واقعاً دوست دارید پیدا کنید و چند تغییر کوچک ایجاد کنید.

۱۴. رنگ آمیزی کنید

رنگ آمیزی به آرامش شما کمک می‌کند. کتاب رنگ آمیزی مورد علاقه خود را بردارید یا یک برگه رنگ آمیزی رایگان را چاپ کنید. با هر چیزی که در دست دارید رنگ کنید، با مداد رنگی، ماژیک یا هر وسیله دیگری.

۱۵. عکس بگیرید

مهارت‌های عکاسی خود را تمرین کنید. به بیرون بروید و از گل‌ها، ابرها، درختان یا هر چیز دیگری که توجه شما را جلب می‌کند عکس بگیرید. همچنین می‌توانید از چیزهایی مانند قهوه، شمع، حیوان خانگی یا تزئینات اتاقتان نیز عکس‌های زیبایی بگیرید. از خلاقیت خود استفاده کنید!

۲۱ راه ساده و کم‌هزینه برای رفع کسالت | با این کارها از روزمرگی نجات پیدا کنید

۱۶. یک زبان جدید یاد بگیرید

یک برنامه رایگان آموزش زبان را امتحان کنید. زبانی را انتخاب کنید که بتوانید با دوستانتان آن را تمرین کنید، مانند انگلیسی، یا زبان کشوری را که آرزوی بازدید از آن را دارید، مانند فرانسوی انتخاب کنید. ابتدا چند درس را تمرین کنید و روزهای بعدی هم به عادت خود ادامه دهید.

۲۱ راه ساده و کم‌هزینه برای رفع کسالت | با این کارها از روزمرگی نجات پیدا کنید

۱۷. به پیک نیک بروید

برای یک پیک نیک عالی، چند خوراکی خوشمزه تهیه کنید. شما می‌توانید به تنهایی یا با دوستان‌تان به پیک نیک بروید. در حالی که غذا می خورید، یک پتو پهن کنید و زیر نور آفتاب یا یک هوای خوب استراحت کنید.

۱۸. قدم بزنید

به بیرون بروید تا مدتی را در طبیعت یا فضای خارج از خانه بگذرانید. در اطراف محله خود قدم بزنید یا به یک پارک محلی بروید. اگر کمی وقت دارید، پیاده روی کوتاه هم مفید است. بعد از پیاده روی، احساس شگفت‌انگیزی خواهید داشت.

۱۹. کتاب بخوانید

یک کتاب خوب بهترین راه فرار از زندگی روزمره است. کتابی را که می‌خواستید بخوانید بردارید یا یکی از کتاب‌های مورد علاقه قدیمی را انتخاب کنید. زیر یک پتو راحت باشید و یک فنجان چای یا کاکائو بردارید. سپس، به دنیای دیگران شیرجه بزنید.

۲۰. پازل بسازید

با یک پازل سرگرم شوید. یا خودتان آن را بسازید یا از دوستانی دعوت کنید که به شما کمک کنند. پازل‌ها راهی عالی برای آرام کردن ذهن شما هستند، بنابراین همه شما بعد از آن احساس بهتری خواهید داشت.

۲۱. یوگا کنید

با چند حرکت یوگا ذهن خود را آرام کنید. یک تمرین آنلاین را دنبال کنید یا فقط چند حرکت یوگا انجام دهید. بعد از آن احساس آرامش بیشتری خواهید کرد، یوگا راهی عالی برای گذراندن اوقات فراغتتان خواهد شد.

 

ارسال نظر