تماس با ما درباره ما

۱۵ ماده غذایی که لازم نیست از آن‌ها پرهیز کنید

از گذشته همه‌ی ما بر این باور بودیم که زرده تخم مضر است و یا سبزیجات کنسرو شده ارزش غذایی ندارند؛ اما بهتر است بدانید لازم نیست از این ۱۵ ماده غذایی دوری کنید.
۱۵ ماده غذایی که لازم نیست از آن‌ها پرهیز کنید

به گزارش تهران بهشت؛ در طول سال‌ها علاوه بر زرده تخم مرغ، بسیاری از مواد غذایی دیگر چه توسط والدین در دوران رشد، چه پزشک یا حتی آنچه در تلویزیون و فیلم‌ها منع شده‌اند. بسیاری از غذاهایی که زمانی به ما گفتند باید از آن‌ها پرهیز کنید از نظر سلامت مفید هستند.

۱۵ ماده غذایی که لازم نیست از آن‌ها پرهیز کنید

سبزیجات کنسرو شده یا منجمد

سبزیجات کنسرو شده و منجمد ارزان‌تر هستند و ماندگاری دارند. با این حال، برخی از آن دوری می‌کنند. اما  فرآیند کنسرو کردن تمام مواد مغذی سبزیجات را حفظ می‌کند.

زرده تخم مرغ

برخی معتقدند که زرده تخم مرغ مضر است؛ زیرا کلسترول بالایی دارد. با این حال، مطالعات نشان می‌دهد که کلسترول رژیم غذایی لزوماً بر کلسترول موجود در جریان خون تأثیر نمی‌گذارد.

نان

بسیاری از مردم از نان اجتناب می‌کنند زیرا کربوهیدرات بالایی دارد. با این حال، نان غنی از فیبر یا غلات است و گاهی اوقات کربوهیدرات کمتری دارد.

غذاهای حاوی گلوتن

اگر به گلوتن حساسیت ندارید، نیازی به دوری کردن از گلوتن نیست. این پروتئین در گندم و برخی از غلات یافت می‌شود، با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو مرتبط است.

سیب زمینی

سیب زمینی نشاسته دارد، بنابراین بسیاری از آن دوری می‌کنند. اما سیب زمینی دارای مواد مغذی بسیار مفید مانند پتاسیم ویتامین C و B6، منگنز، منیزیم، فسفر، نیاسین، فولات و فیبر است.

شکلات

شکلات تلخ برای سلامتی شما مفید است. اما بیشتر شکلات‌ها حاوی قند و چربی‌های اشباع‌شده هستند، البته کالری ندارد.

ذرت بو داده

ذرت بو داده خانگی یک میان وعده عالی است زیرا غلات کامل است.

روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از چربی اشباع شده است و می‌تواند کلسترول بد را افزایش دهد؛ اما قدرت بالا بردن کلسترول خوب را نیز دارد.

نمک

در حالی که کنترل سدیم برای سلامت شما مهم است، اما همچنان باید مقداری سدیم مصرف کنید. سدیم به سیستم عصب، عضلات و … کمک می‌کند.

قهوه

نوشیدن روزانه قهوه می‌تواند احتمال ابتلا به دیابت نوع دو، بیماری قلبی، سرطان کبد، پارکینسون و افسردگی را کاهش دهد.

آووکادوها

آووکادو کالری و چربی بالایی دارد. منبع خوبی از B5 است؛ اما حاوی مواد مغذی دیگری مانند پتاسیم، ویتامین E و K نیز می‌باشد.

آجیل

آجیل‌ها چربی دارند، اما چربی آن‌ها خوب است. آجیل‌ها سرشار از چربی‌های غیراشباع، پروتئین، فیبر و سایر مواد مغذی هستند. برخی حاوی مقادیر ویتامین‌های B و E، فولات و … هستند. آن‌ها یک میان وعده عالی به حساب می‌آیند.

برنج سفید

حتماً شنیده‌اید که برنج سفید کالری بالایی دارد و با سفید شدن دانه‌ها تمام مواد مغذی آن حذف شده است. اما برنج سفید سرشار از آهن و ویتامین‌های B است. در مقابل برنج قهوه ای فیبر، منیزیم و سایر مواد مغذی بیشتری دارد.

پنیر

پنیر دارای مواد مغذی بالایی است. حتی اگر عدم تحمل لاکتوز دارید، برخی از پنیرها را می‌توانید بخورید. به جای پنیر بسته بندی شده، از پنیر تازه و فرآوری نشده استفاده کنید.

پاستا

ماکارونی غذای دیگری است که کربوهیدرات بالایی داشته و ارزش غذایی ندارد. ماکارونی سبوس دار ارزش غذایی بیشتری دارد و شما را برای مدت زمان بیشتری سیر نگه دارد.

 

 

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار