تماس با ما درباره ما

از این درمان‌های خانگی به شدت پرهیز کنید!

بسیاری از مردم زمانی که احساس بیماری می کنند به درمان های خانگی روی می‌آورند؛اما این روش می‌تواند بسیار خطرناک باشد چون منجر به انجام واکنش‌هایی در بدن می‌شود که می‌توانند سلامتی شما را به‌طور جدی به‌ خطر بیندازد.
از این درمان‌های خانگی به شدت پرهیز کنید!

به گزارش تهران بهشت؛ بسیاری از مردم زمانی که احساس بیماری می کنند به درمان های خانگی روی می‌آورند؛اما این روش می‌تواند بسیار خطرناک باشد چون منجر به انجام واکنش‌هایی در بدن می‌شود که می‌توانند سلامتی شما را به‌طور جدی به‌ خطر بیندازد.

استفاده از برخی از درمان‌های خانگی در بین اکثر افراد رایج است.بنابراین،توصیه می‌شود که آگاهی خود را نسبت به این درمان‌ها بالا ببرید،بدانید که چرا آنها مضر هستند و به دنبال جایگزین برای آن‌ها باشید.

۱.خمیر دندان برای آکنه

تا چند سال پیش،استفاده از خمیردندان به عنوان درمانی برای آکنه با محتوای آنتی‌باکتریال آن به نام تریکلوزان توجیه می شد.به گفته طرفداران این درمان،تریکلوزان می‌تواند رشد باکتری های مرتبط با این بیماری پوستی را متوقف کند اما سازمان غذا و دارو از سال ۲۰۱۷،استفاده از تریکلوزان را ممنوع کرد چون شواهدی پیدا شد که در آن،تریکلوزان موجب کاهش سطح هورمون تیروئید و افزایش خطر مقاومت آنتی‌بیوتیکی می‌شود.از سوی دیگر،متخصصان پوست هشدار می‌دهند که وجود فلوراید در خمیردندان حتی می‌تواند آکنه را بدتر کند و همچنین می‌تواند منجر به خشکی و سوزش پوست شود.به طور کلی،به یاد داشته باشید که درمان‌های خانگی نباید اولین انتخاب برای درمان بیماری‌ها باشد.درست است که برخی از این درمان‌ها بی‌ضرر هستند و می توانند به کاهش علائم بیماری کمک کنند،اما برخی از این درمان‌ها به‌علت ناکارآمد بودنشان و ایجاد اثرات نامطلوب خطرناک هستند.

راه حل

در حال حاضر، طیف گسترده ای از درمان های رایگان و نسخه ای آکنه وجود دارد. با این حال، آنها بدون عوارض جانبی نیستند.بنابراین مهم است که با یک متخصص پوست مشورت کنید.

۲.روغن یا کره برای درمان سوختگی

استفاده از روغن یا کره برای تسکین سوختگی یکی از خطرناک ترین درمان های خانگی است زیرا هر دوی این مواد خنک شدن پوست را کند می کنند و می توانند محیطی ایده آل برای رشد باکتری ها فراهم کنند.

راه حل

مقالات منتشر شده نشان می‌دهد که بهتر است از آب سرد روی سوختگی استفاده شود.اگر سوختگی ناشی از یک ماده شیمیایی باشد،بهتر است پوست سوخته را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زیر آب نگه دارید.یکی دیگر از اقداماتی که ممکن است به درمان سوختگی کمک کند،قرار دادن یک پارچه مرطوب روی محل سوختگی است.در هر صورت،اگر آسیب جدی بود باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

۳.نقره کلوئیدی برای سیستم ایمنی

مکمل‌های کلوئید نقره با ادعای این‌که این داروها می‌توانند با فرایندهای عفونی مبارزه کرده و سرطان را درمان کنند،به‌سرعت در بین مردم محبوب شدند.با این حال براساس تحقیقات منتشر شده،هیچ مدرکی برای اثبات این ادعاها وجود ندارد.در عوض،مصرف خوراکی کلوئید نقره منجر به تجمع ذرات آن در بدن شده و با گذشت زمان،این امر باعث تغییر رنگ پوست و سایر اندام ها (آرژیری)می‌شود.در موارد نادر و شدید،مصرف زیاد این ماده منجر به تشنج و آسیب دیدن اندام‌ها می‌شود.

راه حل

هنگامی که پای تقویت سیستم ایمنی بدن به میان می‌آید،بهبود سبک زندگی و رژیم غذایی ضروری است.این به طور کلی به پیشگیری و بهبود بیماری‌های عفونی و مزمن کمک می‌کند.همچنین وقتی صحبت از شرایطی مانند سرطان می‌شود،درمان باید منحصراً توسط یک متخصص سرطان تجویز شود.

۴. بنزین یا نفت سفید برای شپش سر

استفاده از بنزین یا نفت سفید یکی از خطرناک ترین درمان‌های عامیانه برای مقابله با شپش سر است.سال‌ها اعتقاد بر این بود که این محلول‌ها شپش سر را از بین می‌برند ولی تحقیقات انجام شده مشخص کرد که بنزین یا نفت سفید برای درمان شپش سر نه‌تنها اثری ندارد،بلکه به طور بالقوه سمی هستند و استفاده از آنها می‌تواند باعث سوختگی شدید شود.

راه حل

یک متخصص می‌گوید تنها راه ایمن و مؤثر برای درمان شپش سر،استفاده از داروهایی است که توسط پزشک تجویز می‌شود.علاوه بر این،شانه کردن مو با یک شانه دندانه ریز برای از بین بردن تخم‌ه‍ا بسیار مفید است.

۵.درمان های خانگی خطرناک برای سرطان

استفاده از داروهای خانگی برای مبارزه با سرطان در سراسر جهان گسترش یافته است.صنعت مکمل‌های طبیعی این ایده را که فرمول‌های گیاهی می‌توانند به توقف سرطان کمک کنند،در بین افراد ترویج کرده است.اما باید به یاد داشته باشید که بسیاری از مکمل‌ها با تحقیقات آزمایشگاهی یا حیوانی توجیه می شوند که نتایج آن‌ها بحث برانگیز است.از این رو، هنگام مواجهه با سرطان،استفاده از آنها خطرناک تلقی می‌شود.موارد متعددی گزارش شده است که در آن بیماران درمان دارویی سرطان را با این تصور که این بیماری با درمان‌ه‍ای طبیعی ه‍م بهبود می‌یابد،کنار گذاشته‌اند.حتی کسانی هستند که تمایل به مصرف بیش از حد این داروها را دارند و فکر می‌کنند که این داروهای طبیعی هیچ اثر نامطلوبی ندارند.این در مورد فردی است که پس ازمصرف دوزهای بالای عصاره هسته زردآلو با تصور این‌که این درمان می‌تواند پیشرفت سرطان پروستاتش را متوقف کند،دچار مسمومیت با سیانید شد.مانند او،بسیاری از بیماران دیگر پس از مصرف بیش از حد داروهای طبیعی و بدون نظارت پزشکی،سلامتی‌شان را به خطر انداخته‌اند.به یاد داشته باشید که همه این درمان های طبیعی می‌توانند با داروهای مورد استفاده برای سرطان تداخل داشته باشند که در این صورت خطر بیشتری را برای بیمار به همراه دارد.

راه حل

با توجه به پیچیدگی سرطان،درمان باید کاملاً با تجویز پزشک متخصص(انکولوژیست) باشد.در حال حاضر،رایج‌ترین درمان‌ها شامل گزینه‌هایی مانند شیمی‌درمانی،رادیوتراپی،ایمونوتراپی،درمان هدفمند و هورمون‌درمانی هستند.انتخاب هر یک از این گزینه‌ها به نوع سرطان و ویژگی‌های فردی هر بیمار بستگی دارد.به هر حال اگر می‌خواهید از مکمل‌های طبیعی استفاده کنید،ضروری است که به پزشک خود اطلاع دهید.این مشخص می کند که آیا مصرف آن بی‌خطر است یا نه.

لیست درمان های خانگی تقریباً زیاد است.به همین دلیل قبل از استفاده از هر یک از آنها باید آگاهی خود را درموردشان بالا ببرید یا در مورد عوارض جانبی احتمالی آنها با پزشک مشورت کنید.توصیه می‌شود قبل از امتحان کردن هر گونه درمان طبیعی،عواملی مانند وضعیت فعلی سلامتی،استفاده از داروها و سن خود را در نظر بگیرید.این ویژگی‌ها تعیین می‌کنند که آیا یک دارو برای استفاده شما بی‌خطر است یا خیر.

 

ارسال نظر