تماس با ما درباره ما

با این ماده غذایی تا عید موهای سفید شما سیاه می شوند!

هلیله سیاه (Terminalia chebula) انتخاب مناسبی برای درمان سفیدی مو است. سفید شدن مو‌ها علت‌های مختلفی دارد، بیشترین دلیل سفید شدن مو‌ها در سن جوانی مربوط به عوامل ژنتیکی، وراثت، شرایط محیطی و استرس است.
با این ماده غذایی تا عید موهای سفید شما سیاه می شوند!

به گزارش تهران بهشت؛  هلیله سیاه برای درمان سفیدی مو گزینه بسیار مناسبی است درمان سفیدی موی سر با هلیله سیاه در افراد زیر ۴۰ سال تا حد زیادی موثر است.

رفع سفیدی مو برای همیشه یکی از بهترین هدیه‌ها برای افرادی است که مو‌های سفید دارند درمان سفیدی موی سر با این گیاه در طب سنتی به اثبات رسیده است.

استفاده از هلیله سیاه برای درمان سفیدی مو، سیاه شدن مجدد مو‌هایی که سفید شده اند و پیشگیری از افزایش مو‌های سفید و درمان آن مفید است.

توصیه شده برای سیاه شدن مو‌های سفید یک یا دو سال هر روز صبح پس از بیدار شدن از خواب به اندازه یک تا دو عدد هلیله سیاه مصرف شود. در کتب طب سنتی درباره درمان سفیدی مو سر با این گیاه آمده است که، چنانچه کسی یک سال یا بیشتر به مصرف آن مداومت کند، مو‌ها را سیاه می‌کند.

در رفع سفیدی موی سر با هلیله سیاه تاثیرش خوب بوده و جلوی سفید شدن مو را می‌گیرد و مزاج را اصلاح و پاکسازی می‌کند. موجب کارکرد صحیح معده می‌شود و به طور کلی، عامل جوانی، شادابی و نشاط کارکرد صحیح معده است که موجب لینت مزاج صحیح و دفع سموم از بدن و احساس سبکی می‌شود.

 به طور کلی سفید شدن مو‌ها زیر سن ۲۰ سال در نژاد سفیدپوست و زیر۳۰ سال در نژاد سیاه پوست سفیدی زودرس تلقی می‌شود، همچنین بر اساس آمار بسیاری از مردان زودتر از زنان همسال خودشان دچار سفیدی مو‌ها میشوند. مطالعات نشان داده، سفید شدن زودتر از موعد مو‌ها اساسا ژنتیکی بوده و اگر پدر و مادر یا پدر بزرگ و مادربزرگ شما در سن پایین با مو‌های سفید مواجه شده‌اند، به احتمال زیاد شما هم زودتر از سایرین موهایتان سفید خواهد شد و از طرفی استرس و فشار‌های عصبی طولانی مدت، اضطراب، هیجان، غم و ناراحتی، برخی بیماری‌ها نظیر بیماری‌های تیروئید و تغذیه نامناسب و رژیم‌های لاغری برای مدت طولانی در سفیدی زودتر از موعد مو‌ها موثر هستند.

 

درمان گیاهی سفیدی مو

براساس دیدگاه متخصصان طب سنتی و طبیعت درمانگران اصلاح هریک از اختلال‌های بدن میتواند به کاهش روند سفیدی مو و در نهایت پیشگیری از سفید شدن مو‌ها منجر شود. بر اساس طب سنتی برخی گیاهان دارویی نظیر سیر، ترکیب روغن حنا و نارگیل، برخی ماسک‌های گیاهی مانند گیاه مریم گلی، برگ درخت گردو، قهوه و روناس، لوسیون برگ درخت انجیر، هلیله سیاه و ... برای رفع سفیدی مو موثر هستند. 

 

خواص هلیله سیاه

یکی از گیاهان دارویی مفید هلیله سیاه نام دارد. طبع این گیاه سرد خشک بوده برخی خواص دارویی آن عبارتند از:

از تقویت کننده‌های معده به حساب می‌آید و سیستم گوارشی را برای هضم غذا تحریک می‌کند. همچنین از دیگر خواص آن برای دستگاه گوارش، درمان سوزش سردل، درمان اسهال و رفع یبوست بوده، مصرف آن پس از غذا، اسیدیته معده را خنثی می‌کند.

جویدن هر شب این گیاه به طور متناوب، بیماری آسم را به حداقل کاهش می‌دهد.

استفاده از گیاه هلیله، باعث تقویت بینایی و افزایش نور چشم میشود، همچنین برای درمان ناراحتی‌های چشمی، چشم را با دم کرده آن شست و شو دهید، علاو بر این برای برطرف کردن سیاهی دور چشم موثر است.

جویدن روزانه مقداری از گیاه، به صورت ناشتا، بیماری‌های متعدد از جمله بواسیر، قولنج و یبوست و آسم را درمان می‌کند.

مصرف پودر شده آن، خون را تصفیه می‌کند. این گیاه تقویت کننده حافظه بوده، برای افزایش قوای فکر مفید است.

 

طریقه مصرف هلیله سیاه برای رفع سفیدی مو

برای جلوگیری از سفیدشدن مو به مدت یک سال تا یک سال و نیم، روزی یک عدد از گیاه هلیله را کوبیده با کمی آب میل شود یا این که روزی یک عدد داخل دهان گذاشته بمکید.

نکات مصرف هلیله سیاه

بایستی دانه این گیاه مکیده شود تا آرام آرام نرم شود.

لازم به ذکر است که هلیله سیاه به اندازه یک دانه عناب است و بایستی در میزان مصرف آن دقت نمود.

توصیه می‌شود هلیله سیاه را با روغن بادام شیرین چرب کنند تا خشونتش گرفته شود.

مصلح هلیله سیاه، عسل است، بهتر است یک مقدار عسل به آن اضافه کنید تا مصلح آن در بدن باشد.

به طورکلی مصرف گیاه دارویی هلیله سیاه، رطوبت‌ها و مواد زائد از مغز و حلق را از بین می‌برد و حافظه را افزایش می‌دهد به شرط آن که با عسل به اضافه کمی روغن بادام شیرین مخلوط کنند، البته یک مقدار دهان را جمع می‌کند و حالت گس دارد.

 

ارسال نظر