تماس با ما درباره ما

مردان مجرد بخوانند؛ تجرد برای سلامت قلب شما مضر است!

به نظر می‌رسد سابقه زندگی مشترک و ازدواج، یک فاکتور مهم در افزایش طول عمر (بقا) در مردان مبتلا به نارسایی قلبی است. این در حالی است که چنین موضوعی در میان زنان کمتر صادق است.
مردان مجرد بخوانند؛ تجرد برای سلامت قلب شما مضر است!

به گزارش تهران بهشت؛ یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مجرد ماندن در افرادی که دچار نارسایی قلبی هستند، ممکن است بدین معنا باشد که این افراد (نسبت به کسانی که سابقه ازدواج دارند)، زودتر می‌میرند. به نظر می‌رسد تجربه زندگی مشترک، یک فاکتور مهم برای تضمین بقا در مردانِ مبتلا به نارسایی قلبی باشد، چیزی که در زنان خیلی رایج نیست.

دکتر دیوید کائو، محقق ارشد این مطالعه، می‌گوید که به طور خاص، بقا و طول عمر در مردان مجرد نسبت به مردانی که حداقل یک بار ازدواج کرده‌اند (حتی جدا شده و یا طلاق گرفته‌اند)، به طور چشمگیری کمتر است.

تیم تحقیقات اظهار دارد اینکه ازدواج آنچنان در بقا و طول عمر زنان تأثیری ندارد، احتمالاً به این دلیل است زنان کمبودهای کمتری دارند که ازدواج پاسخگوی آن باشد، در صورتی که میزان کمبود (اجتماعی، عاطفی و ...) در مردان بیشتر است و ازدواج راهی برای تأمین آن به شمار می‌آید.

کائو می‌گوید: «این یافته‌ها نشان می‌دهد که ازدواج به نوعی تأثیر مفیدی در مردان دارد که به آنها کمک می‌کند پس از ابتلا به نارسایی قلبی بیشتر زنده بمانند.»

او اضافه می‌کند: در حال حاضر مشخص نیست که این تأثیرات دقیقاً شامل چه مواردی است؛ اما می‌تواند دربرگیرنده عادات سالم در زندگی مشترک، حمایت اجتماعی و اقتصادی از سوی همسر و خانواده باشد؛ چرا که بودن در یک خانواده سالم، هم از لحاظ تغذیه بهتر انسان را تأمین می‌کند و هم نوسانات خلقی و مشکلات روحی را کنترل می‌کند.»

 

ارسال نظر