تماس با ما درباره ما

۱۲ غذای روزانه با فواید شگفت انگیز را بشناسید

وقتی درب یخچال را باز می‌کنید؛ مواد غذایی روزانه و معمولی را مشاهده می‌کنید که فواید سلامتی زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورند.
۱۲ غذای روزانه با فواید شگفت انگیز را بشناسید

به گزارش تهران بهشت؛ فرقی نمی‌کند ماکارونی یا میوه باشد، اگر رژیم غذایی متنوعی دارید، به احتمال زیاد تمام مواد مغذی مورد نیازتان را از این مواد غذایی روزانه و در دسترس دریافت می‌کنید.

نان

نان یک غذای اصلی در خانواده‌ها است و مواد مغذی ضروری مانند فولات، آهن و فیبر دارد. این غذا دارای فیبر و مواد مغذی اضافی است و می‌تواند به مدیریت فشار خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی کمک کند.

جو دوسر

جو سرشار از کربوهیدرات‌های پیچیده، فیبر و ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مانند B۱، B۳، B۵، B۶، فولات و آهن است.

سیب زمینی‌های شیرین

سیب زمینی شیرین حاوی فیبر، ویتامین C، پتاسیم و بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود.

پاستا

پاستا از گندم تهیه می‌شود و بسیار مغذی است. البته برخی از انواع پاستا در فرآیند تصفیه مواد مغذی خود را از دست می‌دهند. با این حال، بیشتر آنها با فولات، آهن و ویتامین B غنی شده اند.

تخم مرغ

تخم مرغ منبع بسیار خوبی از پروتئین، آهن، سلنیوم، فسفر و ویتامین‌های B۲، B۵ و B۱۲ است.

ماست

ماست یکی دیگر از آن غذاهای مقوی، مقرون به صرفه و راحت و منبع عالی از کلسیم، پروتئین و پروبیوتیک‌ها است.

سیر

سیر با کاهش التهاب و سطح کلسترول به بدن کمک می‌کند. همچنین با محافظت در برابر آسیب سلولی و کاهش فشار خون با بهبود سلامت قلب مرتبط است.

چای سبز

چای مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد که می‌تواند به محافظت در برابر رادیکال‌های آزاد در بدن کمک کند. چای سبز یک نوشیدنی مغذی کم کالری و منبع غنی از پلی فنول‌ها است.

توت‌ها

توت‌ها سرشار از ویتامین C و K، پری بیوتیک، پتاسیم، فیبر و آنتی اکسیدان هستند.

موز

موز منبع فیبر، ویتامین B۶ و C و مواد معدنی مانند منیزیم و پتاسیم است. همچنین یک میان وعده عالی برای قبل از تمرین است؛ زیرا به شما انرژی زیادی می‌دهد.

آجیل

آجیل دارای فواید زیاد و هزاران چربی سالم است که می‌تواند به تنظیم سطح کلسترول و کاهش التهاب کمک کند. آجیل همچنین حاوی مواد معدنی مانند منیزیم، مس، آهن، سلنیوم و روی است.

پیاز

پیاز نه تنها خوش طعم و خوشمزه است؛ بلکه فواید زیادی برای سلامتی نیز دارد. مملو از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌هایی هستند که به تقویت سلامت قلب، تقویت عملکرد ایمنی، تنظیم سطح قند خون، کاهش التهاب و پیشگیری از سرطان‌های خاص کمک می‌کند.

 

ارسال نظر