تماس با ما درباره ما

درباره بزرگ‌ترین پارک جنگلی تهران چه می‌دانید؟

پارک‌های جنگلی به نوعی از زیباترین جاذبه‌های پایتخت هستند، شما درباره بزرگ‌ترین پارک جنگلی تهران چه می‌دانید؟ همراه باشید و پاسخ را دریابید.
درباره بزرگ‌ترین پارک جنگلی تهران چه می‌دانید؟

به گزارش تهران بهشت؛ رفتن به بوستان ها و پارک های جنگلی فرصت مناسبی برای دوری از ترافیک و آلودگی شهر است. پارک جنگلی لویزان تهران یکی از معروف ترین پارک های پایتخت است که مکان بسیار مناسبی برای گشت و گذار در طبیعت در کنار سایر جاهای دیدنی تهران محسوب می شود. این پارک جنگلی باصفا که در منطقه خوش آب و هوای لویزان واقع شده، در حدود ۶۰ سال است که از مسافران و مهمانانش به صورت شایسته میزبانی می کند. با رفتن به پارک جنگلی لویزان تهران، شما می توانید مناظر و چشم اندازهای فوق العاده را از ارتفاع بالا در پایتخت ببینید. این ویژگی در کنار محیط تمیز، فضای دنج و هوای خنک باعث شده که بیشتر خانواده ها تصمیم بگیرند در آخر هفته به پارک جنگلی لویزان بروند. در ادامه به معرفی بزرگ‌ترین پارک جنگلی تهران می‌پردازیم.

آشنایی با بزرگ‌ترین پارک جنگلی پایتخت

اگر در شهر تهران زندگی می کنید و به دنبال مقصد گردشگری در طبیعت هستید و نمی خواهید که از تهران خارج شوید، پارک لویزان می تواند گزینه بسیار مناسبی برای طبیعت گردی شما به شمار رود.

درباره بزرگ‌ترین پارک جنگلی تهران چه می‌دانید؟

پارک جنگلی لویزان در منطقه ای مرتفع تر از سطح شهر تهران واقع شده و از همین رو دارای آب و هوایی بسیار دلنشین و مطلوب می باشد. پارک لویزان را با نام های دیگری همچون پارک جنگلی لویزان، پارک جنگلی شیان و یا پارک جنگلی شیان لویزان نیز می شناسند. پس اگر یکی از این نام ها به گوشتان خورد، تعجب نکنید، همگی آن ها نام یک پارک می باشند.

این پارک جنگلی و سرسبز در سال ۱۳۴۲ یعنی درست در زمان حکومت پهلوی دوم احداث گردید و هدف اصلی از ساخت آن جلوگیری از گسترش بافت شهری بود و وسعت آن به ۱۱۰۰ هکتار می رسد. از همین رو به عنوان یکی از بزرگترین پارک های سطح شهر تهران شناخته می شود.

پارک جنگلی لویزان درست همانجایی است که می توانید در میان فضای سبز و دلپذیر و در زیر سایه سار درختان بلند قامت آن بساط پیک نیک را فراهم کنید و ساعاتی را به استراحتی حسابی بپردازید. با قدم زدن در میان پارک جنگلی لویزان هوای تازه، مطلوب، خنک و دلپذیر را استنشاق می کنید و روحتان سرشار از تازگی و آرامش خواهد شد.

درباره بزرگ‌ترین پارک جنگلی تهران چه می‌دانید؟

اگر آخر هفته ها و یا ایام تعطیل سری به این پارک جنگلی بزنید، جمعیت زیادی از گردشگران را خواهید دید که برای گذراندن اوقات فراغت و لذت بردن از طبیعت پاک، به این پارک جنگلی آمده اند. اگر اهل جنگل نوردی هستید، پارک لویزان می تواند یکی از بهترین مقاصد جنگل نوردی به شمار رود، اما پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید در پارک جنگلی لویزان جنگل نوردی کنید، ساعات روشنایی روز را برای این کار انتخاب نمایید.

این پارک جنگلی می تواند یکی از بهترین مقاصد گردشگری در تهران باشد و با قدم زدن در آن، جانی تازه کنید. پارک جنگلی لویزان می تواند بهترین جایی باشد که بساط کباب و منقل را به راه بیاندازید و چای زغالی را فراموش نکنید.

جنگل های انبوه و سرسبز لویزان از سمت شرق خود به پارک جنگلی یاس فاطمی و از سمت غرب نیز به پارک جنگلی شیان منتهی می شوند. هنگامی که در بخش پارک شیان و ارتفاعات آن قرار بگیرید، می توانید چشم انداز بسیار زیبایی از شهر تهران را نظاره گر باشید.

درباره بزرگ‌ترین پارک جنگلی تهران چه می‌دانید؟

از آنجایی که این منطقه در نقطه مرتفعی از تهران قرار دارد و منطقه ای جنگلی می باشد، آب و هوایی بسیار دلنشین و تمیز دارد و می توانید با استشمام هوای پاک در این منطقه روحتان را جلا ببخشید.

تجربه تماشای شهر از پارک جنگلی بزرگ لویزان

تنها ۱۳ کیلومتر که از مرکز پایتخت به شمال شرق حرکت کنید، به منطقه شمیرانات می رسید؛ پارک جنگلی لویزان تهران در همین منطقه قرار دارد و از مقاصد اصلی افراد برای طبیعت گردی به حساب می آید. جنگل های لویزان از گذشته دور میزبان انواع پوشش گیاهی و زیستگاه های جانوری بوده است.

آب و هوای معتدل و نسبتا خنک و ارتفاع مناسب از ویژگی های شاخص این منطقه محسوب می شوند. جنگل های سرسبز لویزان از سمت شرق به پارک جنگلی یاس فاطمی و از سمت غرب به پارک جنگلی شیان می رسد. با رفتن به پارک جنگلی شیان، می توانید یک نمای منحصر به فرد از شهر تهران را به ویژه در تاریکی شب ببینید.

درباره بزرگ‌ترین پارک جنگلی تهران چه می‌دانید؟

اگر به دنبال نقطه ای مرتفع در پایتخت هستید، می توانید به این منطقه بروید و از ارتفاعات به تماشای شهر تهران بنشینید و از منظره آن لذت ببرید. پوشش گیاهی این بوستان جنگلی از درختان بلند قامت و سرسبزی همچون انواع مختلفی از سرو، کاج، زبان گنجشک، چنار، اقاقیا، مو و توت تشکیل شده و منطقه ای پوشیده از سرسبزی را پدید آورده اند. اگر در روز طبیعت به این پارک جنگلی مراجعه کنید، شاهد جمعیت فراوانی از گردشگران خواهید بود که برای گذراندن اقات فراغت خود و لذت بردن از طبیعت، به این پارک جنگلی آمده اند.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار