تماس با ما درباره ما

چه زمانی نباید به حرف بدن خود گوش کنید؟

اینکه با دقت و در هر شرایطی به حرف بدن خود گوش دهید بسیار اهمیت دارد؛ شما باید بدانید که چه حسی دارید و باید آن را درک کنید و به آن پاسخ دهید؛ اما در برخی شرایط بهتر است به بدن تان گوش ندهید.
چه زمانی نباید به حرف بدن خود گوش کنید؟

به گزارش تهران بهشت؛ بدن ما احساسات، دردها، خستگی و اضطراب زیادی را تجربه می‌کند؛ اما طبق گفتهٔ روانشناسان گاهی اوقات احساسات واقعی نیستند و بهتر است به این احساسات و حرف‌ بدن تان در آن لحظه گوش ندهید.

اما  چه زمانی باید به حرف بدن گوش دهید و چه زمانی باید آن را نادیده بگیرید؟

به طور مثال در ورزش و در حین دویدن، اگر حرفه‌ای هستید، فقط به این دلیل که پاهایتان خسته شده است، سرعتتان را کم نمی‌کنید. شما سرعت و ظرفیت خود را می‌دانید.

اما افراد مبتدی نمی‌دانند گنجایش‌شان چقدر است و آیا باید به بدن شان گوش دهند و دست از دویدن بردارند و یا ادامه دهند.

در این شرایط بهتر است به حرف بدن تان گوش ندهید:

وقتی چیزی دردناک است، اما شما حس بدی ندارید

مثلاً اگر درد دارید؛ اما ورزش می‌کنید. اگر دردتان آنقدرها زیاد نیست؛ ممکن است بدنتان به شما بگوید ورزش را ادامه دهید؛ اما این کار در نهایت به آسیب بیشتر منجر می‌شود.

وقتی چیزی ناراحت کننده است؛ چون به آن عادت ندارید

برخی از چیزها ممکن است جدید و در عین حال ناراحت کننده و  ترسناک باشد بدون اینکه یک تهدید واقعی باشد.  با گذشت زمان این احساس تغییر خواهد کرد.

وقتی یک صدای درونی به شما می‌گوید “نمی‌توانم.”

شما باید به خودتان اعتماد داشته باشید. بیش از ظرفیت تان از خود انتظار نداشته باشید. قدم به قدم و آهسته پیش بروید. مثلاً اگر می‌توانید ۵ اسکات بروید؛ نمی‌توانید به یکباره این رقم را به ۲۵ تا برسانید. اما کم کم این هدف قابل دسترس است.

 

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار