تماس با ما درباره ما

آیا زمین خوردن برای مردان مسن خطرناک تر است یا زنان ؟

تحقیقات جدید نشان می‌دهد در حالی که زنان مسن‌تر بیشتر از مردان مسن به خاطر زمین خوردن درمان می‌شوند، مردان بیشتر در معرض شکستگی جمجمه قرار می‌گیرند.
آیا زمین خوردن برای مردان مسن خطرناک تر است یا زنان ؟

به گزارش تهران بهشت؛ دکتر «اسکات آلتر»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه آتلانتیک فلوریدا، می‌گوید: «وقوع بالای آسیب سر و متعاقب آن شکستگی جمجمه به دلیل زمین خوردن نگران کننده است زیرا جمعیت سالخورده ما به شیوه زندگی فعال ادامه می‌دهند.»

نویسندگان مطالعه خاطرنشان کردند که ضربه به سر علت اصلی آسیب جدی است و شکستگی جمجمه یک پیامد ضربه جدی به سر است.

بر اساس گزارش سالانه پایگاه داده ملی تروما در سال ۲۰۱۶، حدود ۵۸ درصد از این زمین خوردن‌ها برای زنان اتفاق می‌افتد.

برای مطالعه بیشتر این موضوع، محققان تمام بیمارانی را که به خاطر ضربه سر به دو مرکز تروما سطح یک در جنوب شرقی فلوریدا مراجعه کرده بودند، ارزیابی کردند.

محققان شکستگی‌های جمجمه ناشی از ضربه حاد را بررسی کردند و آنها را بر اساس جنسیت، و نحوه وقوع آسیب مقایسه کردند.

حدود ۵۶ درصد از بیش از ۵۴۰۰ بیمار، زن بودند. حدود ۸۵ درصد از صدمات وارده به سر در اثر زمین خوردن رخ داده بود. میانگین سنی زنان و مردان به ترتیب ۸۳ و ۸۱ سال بود.

مردان به طور قابل توجهی بروز شکستگی جمجمه به دلیل افتادن داشتند. محققان خاطرنشان کردند که نتیجه غیرمنتظره بود زیرا تحقیقات قبلی نشان داده است که زنان بیشتر مستعد شکستگی‌های صورت هستند.

آلتر گفت: «از آنجایی که زمین خوردن باعث بیشترین تعداد صدمات به سر و متعاقب آن شکستگی جمجمه شد، پیشگیری از سقوط ممکن است مداخله مهمی برای کاهش بیماری و آسیب باشد.»

 

ارسال نظر