تماس با ما درباره ما

حضور نیروهای پلیس زن در مناسک حج برای اولین بار در عربستان

برای اولین بار در عربستان گشتی‌های پلیس با نیروهای زن در مناسک حج در ماه رمضان حضور یافتند.
حضور نیروهای پلیس زن در مناسک حج برای اولین بار در عربستان

به گزارش تهران بهشت؛ طبق ویدئویی که دوشنبه از نیروهای امنیتی عربستان منتشر شد، برای اولین بار در این کشور گشتی‌های امنیتی با نیروهای زن در برگزاری مناسک حج در ماه رمضان حضور یافتند.

در این ویدیو، نیروهای امنیتی زن دیده شدند که با سایر همکاران خود در بخش‌های وابسته به وزارت کشور، در حال استقبال از عمره‌گزاران و نظم دادن به صفوف زائران و نمازگزاران بودند.

حنان محمد، یکی از این نیروها ضمن ابراز افتخار به حضور خود در این فعالیت و کمک به عمره‌گزاران و خدمات‌رسانی به آنها گفت: شرایط امنیتی و موارد منفی را رصد می‌کنیم.

دستگاه امنیتی عربستان اعلام کرد که حضور نیروهای زن در واقع در ادامه کار ساختار یکپارچه امنیتی برای برقراری آرامش و حفظ سلامت زائران مسجد الحرام انجام شد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از زمانی که به قدرت رسید، اصلاحات اجتماعی بی‌سابقه‌ای را در این کشور آغاز کرد که از جمله آنها کاهش محدودیت‌های اعمال شده بر زنان عربستانی از جمله اجازه رانندگی به زنان در سال ۲۰۱۸، توسعه بازار کار برای آنها و حضور در بخش‌هایی بود که تا پیش از این مختص مردان عربستانی بود.

همچنین درطرح اصلاحات اجتماعی بن سلمان، هیئت امر به معروف و نهی از منکر که تا پیش از این به منزله پلیس دینی بسیار بانفوذ بود، برچیده، سالن‌های سینما بازگشایی شده و ویزاهای توریستی برای اولین بار برای سفر به عربستان صادر شد، علاوه بر این زنان عربستانی اجازه یافتند بدون شرط موافقت "سرپرست" ویزا دریافت کنند.

وزارت حج عربستان در سال ۲۰۲۱ به صورت رسمی به زنان در تمامی گروه‌های سنی اجازه داد  بدون داشتن محرم فریضه حج را به جا آورند، به شرط آنکه به صورت گروهی باشند.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار