تماس با ما درباره ما

اگر این علائم را دارید 7 روز از دیگران فاصله بگیرید!

یک متخصص بیماریهای عفونی، گلودرد و سرفه خشک را از جمله علائم بارز ابتلا به زیرسویه‌های امیکرون عنوان کرد.
اگر این علائم را دارید 7 روز از دیگران فاصله بگیرید!

به گزارش تهران بهشت؛ دکتر بهزاد مهدویان با اشاره به شروع موج جدید کرونا در کشور، گفت: موج جدید از نوع زیرسویه های امیکرون است که نسبت به سویه‌ها و زیرسویه‌های قبلی قدرت سرایت بسیار بالایی دارد.

وی افزود: این زیرسویه های جدید در عین قدرت سرایت بالا، نسبت به سویه های قبلی از قدرت بیماری زایی کمتری برخوردار است. البته این ضعیف بودن به این معنی نیست که خطر بستری یا مرگ به همراه نداشته باشد و این زیرسویه‌های جدید می‌توانند برای افراد مبتلا به بیماریهای زمینه‌ای، سالمندان، زنان باردار و افراد واکسن نزده بسیار خطرناک باشد.

مهدویان با اشاره به افزایش آمار بستری‌ها و مرگ و میر ناشی از کرونا گفت: این آمار نشان می‌دهد که این زیرسویه‌ها می توانند برای گروه های در معرض خطر، خطرآفرین شوند.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه علائم زیرسویه های امیکرون مشابه سویه‌های قبلی است، تب و لرز، سردرد، گلودرد، بدن درد و سرفه خشک را از جمله علائم ابتلا به این زیرسویه‌ها عنوان کرد.

مهدویان خاطرنشان کرد: در این بین گلودرد و سرفه های خشک از جمله نشانه‌های بارز ابتلا به این زیرسویه‌ها هستند.

این متخصص بیماریهای عفونی دوره ابتلا به این زیرسویه‌ها را پنج تا هفت روز اعلام و تصریح کرد: در صورت درگیری ریه‌ها این مدت زمان به ۱۰ تا ۱۴ روز افزایش می‌یابد.

وی افزود: توصیه می شود افراد در این مدت بیش از هر زمان رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک را داشته و تا حد امکان در منزل مانده و از حضور در جامعه خودداری کنند.

مهدویان در ادامه با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر زیرسویه‌های امیکرون، گفت: متاسفانه میزان استفاده از ماسک در جامعه به شدت پایین آمده که همین امر موجب پیش‌روی موج جدید شده است.

وی افزود: تمام افراد و بویژه گروه های درمعرض خطر حتما باید هنگام حضور در اماکن شلوغ از ماسک استفاده کرده و رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشند.

مهدویان همچنین بر تزریق واکسن کرونا تاکید کرد و افزود: تمام افراد بالای ۱۸ سال که شش ماه از تزریق آخرین دوز واکسن آنها گذشته باید نسبت به تزریق دوز جدید اقدام کنند.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار