تماس با ما درباره ما

خواب نامنظم احتمال ابتلا به فشار خون را بالا می‌برد

نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که الگوهای خواب نامنظم دارند، ممکن است نسبت به افرادی که به یک برنامه زمان‌بندی خواب پایبند هستند، در مقابل فشار خون بالا حساس‌تر هستند.
خواب نامنظم احتمال ابتلا به فشار خون را بالا می‌برد

به گزارش تهران بهشت؛ مطالعه‌ای نشان داد افرادی که آخر هفته‌ها می‌خوابیدند یا زمان‌های خواب و بیدار شدنشان را در طول هفته تغییر می‌دادند، به طور قابل‌توجهی بیشتر از افرادی که روال خواب مداوم تر داشتند، در معرض ابتلاء به فشار خون بالا بودند.

دنی اکرت، نویسنده ارشد این مطالعه از مؤسسه سلامت خواب آدلاید استرالیا، گفت: «این نشان می‌دهد که افراد ممکن است نیاز داشته باشند نه تنها مدت زمان خواب خود را در نظر بگیرند، بلکه اهمیت داشتن یک برنامه خواب منظم برای سلامت قلب و عروق را نیز درک کنند.»

در مطالعه جدید، محققان الگوهای خواب را در یک دوره ۹ ماهه برای ۱۲۲۸۷ بزرگسال مبتلا به فشار خون بالا و بدون این عارضه از ۲۰ کشور بررسی کردند. شرکت کنندگان عمدتاً مردان میانسالی بودند که اضافه وزن داشتند. داده‌ها از جولای ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل شامل میانگین داده‌های خواب ۱۸۱ شب و ۲۹ سنجش فشار خون برای هر شرکت کننده بود.

این مطالعه فشار خون بالا را به عنوان عدد سیستولیک (عدد بالا) ۱۴۰ میلی‌متر جیوه یا بالاتر یا دیاستولیک (عدد پایین) ۹۰ میلی‌متر جیوه یا بالاتر تعریف کرد.

دیر خوابیدن نیز با احتمال افزایش فشار خون همراه بود، اما کمتر از به موقع نخوابیدن. بیدار شدن ۴۳ دقیقه دیرتر از روزهای قبل، مخصوصاً در تعطیلات آخر هفته، با افزایش ۹ درصدی همراه بود.

همچنین افرادی که کمتر از ۷ ساعت یا بیشتر از ۹ ساعت می‌خوابیدند، ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر در معرض فشار خون بالا بودند.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار