تماس با ما درباره ما

قیمت آویشن میلیونی شد!

قیمت آویشن هم عجیب و میلیونی شد. در یکی از عطاری ها آویشن شیرازی هر کیلو ۷۰۰ هزار تومان به فروش می رسد. این گیاه در یکی از سایت های اینترنتی با قیمت کیلویی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هم به فروش می رسد.
قیمت آویشن میلیونی شد!

به گزارش تهران بهشت؛ گیاه آویشن گیاهی دارویی که از خانواده نعناعیان است و برای بسیاری از بیماری ها از جمله سرماخوردگی استفاده می شود و مورد قبول بسیاری از افراد جامعه است. خواص این گیاه متفاوت است از جمله جلوگیری از سرفه کردن، ضد عفونی کردن، از بین بردن آفات ،تسکین درد های قاعدگی و در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد. آویشن را به راحتی در کوهستان ها می توان یافت و پس از چینش در موارد مختلف استفاده کرد.

به نظر می رسد گرانی به این گیاه هم ورود کرده و قیمت عجیبی پیدا کرده است. برای استفاده و خرید سری به عطاری زدیم و با نرخ های بالای این گیاه رو به رو شدیم. از عطاری به عطاری دیگر تفاوت قیمت وجود دارد که چشمانمان را گرد کرد.

در یکی از عطاری ها آویشن شیرازی هر کیلو ۷۰۰ هزار تومان به فروش می رسد. در عطاری دیگر آویشن اعلاء شیرازی کیلویی ۳۳۸ هزار تومان قیمت گذاشته شده است. شاید برای شما هم تفاوت قیمت در یک گیاه خاص و مشخص جالب باشد اما باید بدانید این گیاه در یکی از سایت های اینترنتی با قیمت کیلویی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هم به فروش می رسد.

آویشن کوهی کرمان ارزان تر قیمت گذاشته شده است فروشنده آن را کیلویی ۲۲۵ هزار تومان به دست مشتری می رساند. این گیاه به صورت شرکتی هم به فروش می رسد. به طور مثال ۵۰ عدد آویشن تک نفره آنید ۲ گرمی ۵۹ هزار و نهصد است.

در تبلیغات این گیاه در فروش اینترنتی آمده ۹۵ درصد آن برگ و ۵ درصد آن شاخه است به نظر می رسد تفاوت قیمت ها درصد شاخه و گیاه باشد اما در هر صورت تفاوت ۶۰۰ هزار تومانی برای یک گیاه تفاوتی عجیب است. شاید فروشندگان آویشن هم نوسان دلار را موثر در گیاه داخلی بدانند که طی مدت کوتاه اینچنین افزایش قیمت داشته است که بیشتر توجیه طنز آمیزی است.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار