تماس با ما درباره ما

"آب ژرف" به شبکه آب شرب سیستان رسید

اتصال آب چاه ژرف شهر ادیمی به شبکه آبرسانی بخشی از نیاز شرب منطقه را پوشش می‌دهد و کام مردم سیستان و بلوچستان را شیرین خواهد کرد.
 آب ژرف  به شبکه آب شرب سیستان رسید

به گزارش تهران بهشت؛ از زمانی که حفر نخستین چاه ژرف در استان سیستان و بلوچستان رقم خورد، تیغ انتقادات متوجه این پروژه شده بود و مسائلی از جمله شوری آب، هزینه فایده طرح، منشأ آب، احتمال وجود رادیواکتیو، پایدار بودن این منابع و...، مطرح شد.

پس از اینکه نتایج مطالعات معاونت علمی ریاست‌جمهوری درخصوص بسیاری از این موارد اطمینان خاطر داد و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز اعلام کرد که مخالفت اولیه خود درخصوص این منابع آبی را پس گرفته است، تاحدودی از این نگرانی‌ها کم شد و با کاهش مخالفت‌ها همگی منتظر نتیجه این پروژه و رسیدن آب به خانه‌های مردم سیستان و بلوچستان بودند.

روز گذشته سرانجام زمان پایان انتظارات برای مشاهده نتایج پروژه آب ژرف سیستان اعلام شد و سرپرست ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی از اتصال آب چاه ژرف شهر ادیمی به شبکه آبرسانی تا پایان فروردین ماه خبر داد و گفت:  اتصال آب چاه ژرف شهر ادیمی به شبکه آبرسانی بخشی از نیاز شرب منطقه را پوشش می‌دهد و کام مردم سیستان و بلوچستان را شیرین خواهد کرد.

بدون شک این موضوع بیش از همه، برای مردم سیستان خوشحال‌کننده خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود تابستان امسال روزهای سختی را از نظر تأمین آب در انتظار داشته باشند چرا که داده‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که بیشترین کاهش بارش‌ها نسبت به سال گذشته مربوط به این استان بوده که کاهش 52درصدی بارش‌ها را تجربه می‌کند.

مطالعه آب ژرف در کشور ما فصل جدیدی از مطالعات در زمینه آب است که پرداختن به آن به‌ویژه با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی، ضروری است، البته نباید فراموش کرد که موضوع آب ژرف در کشور ما در زمان حاضر تنها در حد مطالعات دنبال می‌شود و استحصال و استفاده از آن تنها در موارد ضروری انجام خواهد شد که تأمین آب شرب سیستان نیز یکی از همین موارد ضروری است.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار