تماس با ما درباره ما

نان را به هیچ وجه فریز نکنید!

نان حاوی ریزمغذی‌هایی مانند فیبرها، ویتامین‌ها و املاح است که در زمان انجماد بخشی از آنها تغییر می‌کند.
نان را به هیچ وجه فریز نکنید!

 به گزارش تهران بهشت؛ نان به‌عنوان یکی از منابع غذایی اصلی، جایگاه خاصی در رژیم غذایی مردم دنیا دارد. نان تازه طعم دلچسب‌تری دارد اما بیشتر افراد به‌دلیل مشغله‌های مختلف مقدار بیشتری نان را خریداری و در فریزر نگه می‌دارند. این تصمیم شاید سهولت در مصرف داشته ‌باشد اما انتخاب صحیح تغذیه نخواهد بود.

در ادامه این مطلب به مواردی اشاره خواهیم کرد که بر اساس آنها توصیه می شود نان را به غیر از موارد ضروری در فریزر نگهداری نکنید.

از دست ‌دادن کیفیت نان

نان محصول تازه و فاسدشدنی است که از آرد، آب، مخمر و نمک تهیه می‌شود. گرچه انجماد مدت نگهداری نان را طولانی‌تر می‌کند اما می‌تواند بر کیفیت آن تاثیر بگذارد. در زمان یخ‌زدن، نان خشک‌تر و تردتر می‌شود که در نتیجه طعم و بافت آن تغییر می‌کند. همچنین، هنگام انجمادزدایی نان ممکن است رطوبت کیسه فریزر باعث خیس‌شدن و چسبندگی نان شود.

کاهش ارزش تغذیه ای نان

نان حاوی ریزمغذی‌هایی مانند فیبرها، ویتامین‌ها و املاح است که در زمان انجماد بخشی از آنها تغییر می‌کند. ویتامین‌ها در برابر گرما و اکسیداسیون حساس هستند و انجماد این روند را تسریع می‌کند. به‌علاوه، انجماد سبب تغییر در فیبرهای غذایی شده و ارزش تغذیه ای آن را کاهش می‌دهد.

تغییر طعم نان

نان تازه طعم و مزه دلچسبی دارد. با این حال زمانی که نان در فریزر منجمد می‌شود، طعم آن تغییر می‌کند. در این شرایط، مولکول‌های نان جابجا و شکسته می‌شوند که در نتیجه بر کیفیت نان تاثیر می‌گذارد. همچنین، نان در مجاورت دیگر خوراکی‌های موجود در فریزر، طعم و مزه مختلفی به خود می‌گیرد.

اما بهترین روش نگهداری نان

نان تازه بهترین عطر و طعم را دارد و هرچه زودتر مصرف شود، کیفیت بهتری خواهد داشت. نان را می‌توان تا دو روز در شرایط معمولی که خیلی گرم نباشد نگهداری کرد اما مسلما کمی سفت می‌شود و طعم دلچسب خود را از دست می‌دهد. برای افزایش ماندگاری می‌توان نان را در کاغذ بهداشتی مواد غذایی پیچید و در محیط خشک و خنک قرار داد. در صورت ضرورت برای نگهداری نان در فریزر نیز بهتر است نان را پس از اینکه کمی خنک شد در کیسه فریزر بدون‌منفذ قرار دهید و بلافاصله درون فریزر بگذارید. برای انجمادزدایی نان نیز نباید آن را در معرض حرارت مستقیم گذاشت زیرا نان می‌سوزد و ارزش تغذیه ای خود را از دست می دهد.

 

ارسال نظر