تماس با ما درباره ما

با مصرف این میوه قبل خواب 120 سال عمر کنید

مصرف انواع میوه برای سلامتی بدن بسیار مفید است و همه باید در برنامه تغدیه روزانه خود وعده های میوه داشته باشند.
با مصرف این میوه قبل خواب 120 سال عمر کنید

به گزارش تهران بهشت، مصرف میوه مفید است و انواع آن به سلامتی بدن کمک می کند اما در میان میوه های مختلف سیب از خواص عجیبی برخوردار است که حتی با خودرن آن قبل از خواب می توانید 120 سال عمر کنید.

با مصرف میوه سیب قبل خواب 120 سال عمر کنید

سیب حاوی مواد مغذی مختلفی است که هر کدام از آن‌ها می‌تواند تأثیر متفاوتی روی خواب داشته باشد.

 

کربوهیدرات‌ها از جمله درشت‌مغذی‌هایی هستند که می‌توانند کیفیت خواب را تحت تأثیر قرار دهند. محققان با انجام یک مطالعه متوجه شدند که مصرف یک وعده‌ی غذایی غنی از کربوهیدرات با شاخص گلیسمی بالا (GI) قبل از خواب سطح تریپتوفان و در نتیجه میزان ملاتونین و سروتونین را افزایش می‌دهد. ملاتونین و سروتونین هورمون‌هایی هستند که کمک می‌کنند راحت‌تر بخوابید. با این حال، در سایر مطالعات نتایج متفاوتی مشاهده است. در بعضی از تحقیقات غذاهای دارای GI بالا هیچ تأثیری روی خواب نداشتند و در تعدادی از آن‌ها خواب را مختل کردند.

غذاهایی که GI بالایی دارند، قند خون را به‌سرعت بالا می‌برند. کربوهیدرات‌های ناسالم و حاوی GI بالا مثل شیرینی‌جات و نوشابه‌ها با کیفیت پایین خواب مرتبط هستند. از سوی دیگر افرادی که خواب کم‌کیفیتی دارند، بیشتر کربوهیدرات با GI بالا مصرف می‌کنند.

سیب روی خواب تاثیر دارد ؟

سیب حاوی مقدار کمی پتاسیم است. بیشتر تحقیقاتی که به بررسی تأثیر پتاسیم بر خواب پرداخته‌اند، قدیمی هستند و به همین دلیل باید تحقیقات جدیدی در این زمینه انجام شود.

یک مطالعه‌ی قدیمی در سال ۱۹۹۱ میلادی (۱۳۶۹ شمسی) تأثیر مکمل پتاسیم را بر کیفیت خواب مردان سالم و جوان (۱۸ تا ۳۳ ساله) که از رژیم غذایی کم‌پتاسیم استفاده می‌کردند، بررسی کرد. نتایج به دست آمده نشان داد که دریافت روزانه ۹۶ میلی‌اکی‌والان پتاسیم به مدت یک هفته باعث بهبود خواب می‌شود. با این حال، اگر در حال حاضر از رژیم غذایی سرشار از پتاسیم استفاده می‌کنید، ممکن است استفاده از مکمل هیچ تأثیری روی خواب شما نداشته باشد. به طور کلی، تأثیر مکمل پتاسیم بر خواب نامشخص بوده و به تحقیقات بیشتری پیرامون این موضوع نیاز است.

مقدار پتاسیم موجود در سیب خیلی زیاد نیست و ۱۰۰ گرم سیب می‌تواند فقط ۳ درصد نیاز روزانه به این ماده‌ی معدنی را تأمین می‌کند. این در حالی است که پتاسیم موجود در موز معادل ۱۰ درصد نیاز روزانه است. بنابراین، احتمالا میزان پتاسیم سیب به قدری کم است که نمی‌تواند روی خواب تأثیر داشته باشد.

در یک مطالعه که روی ۳۱۲۹ زن ۳۴ تا ۶۵ ساله انجام شد، شرکت‌کنندگان رژیم غذایی و کیفیت خواب خود را ثبت کردند. نتایج نشان داد در افرادی که کربوهیدرات‌‌های ناسالم مصرف می‌کردند، صبحانه را حذف می‌کردند، در زمان‌های نامنظم غذا می‌خوردند، نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌نوشیدند و ماهی و سبزیجات کمتری می‌خوردند، کیفیت خواب پایین‌تر بود. با این حال، باید درباره‌ی نحوه‌ی تأثیر کربوهیدرات‌ها روی خواب تحقیقات بیشتری انجام شود.

سیب منبع فیبر است

سیب منبع خوب فیبر است و به همین دلیل GI پایینی دارد و بعد از مصرف قند خون را به سرعت افزایش نمی‌دهد و تأثیر زیادی روی میزان آن ندارد. نتایج یک مطالعه نشان داد که وقتی زنان یائسه غذاهای دارای GI بالا را با غذاهای دارای GI پایین جایگزین می‌کنند، احتمال بی‌خوابی کاهش می‌یابد. بنابراین، خوردن سیب به خوابیدن شما کمک می‌کند یا حداقل تأثیر منفی روی آن ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار