تماس با ما درباره ما

اولین رویداد ورزش سبز در منطقه/ پیوند میان طبیعت، ورزش و سلامتی

اولین رویداد ورزش سبز در منطقه  پیوند میان طبیعت، ورزش و سلامتی

تهران بهشت؛ معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۲ از توسعه ورزش سبز در منطقه خبر داد.
به گزارش تهران بهشتمعه وبه نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲؛ غلامحسین ادب در این باره گفت: اولین رویداد ورزش سبز منطقه، به مناسبت گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز کشور و با حضور علاقه مندان به ورزش همگانی در بوستان جنگلی چیتگر و با مشارکت دانشگاه نیروی انتظامی امین با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.
وی در ادامه افزود: با توجه به افزایش میزان شهرنشینی و رواج بیماری های روحی و روانی ناشی از اضطراب و اختلالات خلقی در جامعه شهری، کشورهای درحال توسعه با چالش های نسبتاً جدیدی در حیطه سلامت و بیماری ها روبرو هستند که متاثر از سبک زندگی و شامل دیابت نوع ۲، چاقی، بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون بالا و برخی سرطانها هستند.
به گفته ادب بسیاری از این بیماری ها، نتیجه افزایش بی تحرکی و تغییر سریع در مصرف مواد غذایی و کالری هستندکه همگی به تغییرات گسترده اجتماعی وتغییر ساختار خانواده و جامعه، تغییر کار و فرصت های فراغت، گزینه های جدید حمل و نقل و تغییر جمعیتی مرتبط می شوند.
وی با بیان اینکه منطقه ۲۲ دارای سرانه بالای فضای سبز در شهر تهران است افزود: فضای این منطقه فرصت بسیار مناسبی برای توسعه ورزش سبز و ایجاد پیوند میان ورزش و طبیعت است. شواهد زیادی نشان می دهد که حضور در محیط و تعامل با طبیعت، دارای تأثیرات مثبت بسیاری از قبیل کاهش استرس و افزایش توانایی مقابله با استرس، کاهش خستگی روانی و بهبود تمرکز و عملکرد شناختی است. به همین دلیل ورزش در دل طبیعت اثرات مثبت را به صورت تصاعدی افزایش خواهد داد.
ادب خاطر نشان کرد: طبق گزارش ها، افرادی که دسترسی آسان به محیط های طبیعی دارند، بیشتر از سایر افراد درگیر فعالیت بدنی می شوند، پریشانی ذهنی کمتری را تجربه می کنند و از سلامتی بهتری برخوردارند. بنابراین منطقه ۲۲ در تلاش است با فراهم آوردن امکانات لازم، استفاده شهروندان از فرصت های ورزش سبز را افزایش دهد.

ارسال نظر