تماس با ما درباره ما

کنعانی:احتمالا دور جدید مذاکرات برجامی بزودی برگزار شود/زمان مذاکرات ایران و عربستان مشخص نشده

سخنگوی وزارت خارجه از کشورها و سفارت‌خانه‌های خارجی مقیم ایران که در پی سیل اخیر در ایران با ارسال و انتشار پیام با دولت و ملت ایران و خانواده‌های قربانیان ابرار همدردی کردند، تشکر کرد.
کنعانی:احتمالا دور جدید مذاکرات برجامی بزودی برگزار شود زمان مذاکرات ایران و عربستان مشخص نشده

به گزارش تهران بهشت، ناصر کنعانی سخنگو وزارت خارجه گفت : برخی از  کشورهای همسایه  نیز در پی این حوادث اقدام به ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به ایران کردند که از آنها نیز تشکر می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  در پاسخ به سوالی در مورد تحولات اخیر عراق  گفت : ما با حساسیت تحولات اخیر عراق را پیگیری می‌کنیم و معتقدیم بهترین روش برای حل مسائل داخلی عراق، گفت‌وگو است.
 وی همچنین گفت: ایران همواره به انتخاب مردم عراق احترام گذاشته و می‌گذارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات احیای برجام گفت: بعد از تبادل پیام‌ها و دیدگاه‌ها در روزهای اخیر و بررسی‌هایی که بر روی متون پیشنهادی انجام شد، این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک بتوانیم در خصوص زمان مذاکرات به نتیجه برسیم و احتمالا دور جدید مذاکرات را شاهد باشیم و این بستگی کامل به اراده طرف مقابل مشخصا آمریکا دارد.

وی همچنین در بخش دیگری از این نشست گفت: در صورتی که درخواست و تقاضای  رسمی  از سوی دولت لبنان  در مورد ارسال سوخت به این کشور در یافت کنیم، آن را به منظور کمک به مردم لبنان بررسی می‌کنیم . هنوز درخواست رسمی از سوی دولت لبنان در این ارتباط دریافت نکرده‌ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : هنوز زمان دور جدید مذاکرات ایران و عربستان مشخص نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد اتفاقات اخیر در مرزهای ایران و افغانستان گفت : این اتفاقات ناشی از عدم توجه و توجیه نیروهای مرزبانی افغانستان در خصوص خطوط مشترک مرزی دو کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : در مورد سفیر جدید ایران در یمن هنوز تصمیمی گرفته نشده است.
وی در مورد تعیین سفرای جدید ایران در انگلیس و فرانسه نیز گفت: وزارت خارجه در این مورد اقداماتی انجام داده ، مقدمات کار را فراهم کرده و امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد عزیمت سفیران کشورمان به این دو کشور باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر