تماس با ما درباره ما

امیرعبداللهیان: کشاورزی راهبردی اساسی در تحکیم اقتصاد مقاومتی کشور است

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، صادرات غیرنفتی را سبب رشد و توسعه اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: توجه به بخش کشاورزی سبب تحکیم بنیان‌های اقتصاد مقاومتی و خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه می‌شود.
امیرعبداللهیان: کشاورزی راهبردی اساسی در تحکیم اقتصاد مقاومتی کشور است

به گزارش تهران بهشت، پنجمین نشست میز ملی خرما در شهرستان دشتستان با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های صنعت،‌ معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، معاونین و مدیران کل اقتصادی استان‌های خرما خیز، نمایندگان بخش خصوصی، اتاق‌های بازرگانی و تعاون با موضوع و محوریت بررسی چالش‌های تولید و صادرات خرما برگزار شد.

در این نشست پیام حسین امیر عبداللهیان توسط نماینده شرکت کننده از سوی وزارت امور خارجه قرائت شد که در این پیام آمده است: ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام را تسلیت عرض نموده و از تشکیل این گردهمایی در خطّه قهرمان پرور" دشتستان " و سرزمین نخل بسیار خرسندم.

وزیر امور خارجه در این پیام افزود: اهمیت صادرات غیرنفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشور، همواره به عنوان موضوعی مهم مورد توجه و بررسی بوده است. صادرات غیر نفتی یک راهبرد اساسی در تحکیم بنیان‌های اقتصاد مقاومتی، تنوع بخشی به درآمدهای ارزی کشور، دوری از اقتصاد تک محصولی و خنثی سازی تحریم های ظالمانه است. تحریم‌هایی که در وهله نخست جریان درآمدی کشور را نشانه گرفته است.

در ادامه این پیام تاکید شد: در این میان بخش کشاورزی کشور، جایگاه و سهم شایانی در اقتصاد ملی ایفا نموده و اقلیم چهار فصل میهن عزیزمان، به حوزه باغبانی برکت و تنوعی مثال زدنی در سطح جهان بخشیده است. اشتغال گسترده، ارزش افزوده بالا و رتبه ممتاز در صادرات کشاورزی، وجه تمایز محصولات باغبانی کشور بوده و در این میان "خرما" نعمت و محصولی نام آشنا و دیرینه و سزاوار توجهی مضاعف است.

امیرعبداللهیان در این پیام تاکید کرد: وزارت امور خارجه در مسیر دستیابی به توسعه و تنوع بخشی مقاصد صادراتی، افزایش سهم در بازارهای هدف و کمک به جذب سرمایه گذاری خارجی در تقویت زیر ساختهای مطلوب، آماده همکاری و مشارکت نزدیک با دست اندر کاران و فعالان این محصول ارزشمند است.

انتهای پیام/

ارسال نظر