تماس با ما درباره ما

ظرفیت صادرات مصالح ساختمانی به روسیه به پنج میلیارد دلار افزایش یافت

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: ظرفیت صادرات مصالح ساختمانی از ایران به کشور روسیه از سه میلیارد دلار به پنج میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.
ظرفیت صادرات مصالح ساختمانی به روسیه به پنج میلیارد دلار افزایش یافت

به گزارش تهران بهشت،  مهدی صفری روز پنجشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی و صادرات کنندگان مازندران در سالن جلسات استانداری در ساری افزود: نیاز روسیه به مصالح ساختمانی رشد یافته که با رایزنی های انجام شده ظرفیت افزایش صادرات مصالح ساختمانی مانند کاشی، سرامیک، سیمان و گچ به این کشور فراهم شده است.
وی خاطر نشان کرد: مسوولان مازندران با توجه به ظرفیت های این استان در تولید مصالح ساختمانی و پیگیری های وزارت امور خارجه در این حوزه، نسبت به فراهم کردن مقدمات افزایش صادرات این نوع از اقلام  به کشورهای روسیه، ازبکستان و قزاقستان خود را آماده کنند.
وی با بیان این که ماهیت فعالیت وزارت امور خارجه ارز آوری است،گفت: معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برای تسهیل در روابط اقتصادی و صادراتی با جدیت در تلاش است.
صفری با بیان این که استاندار مازندران هماهنگی های لازم  برای صادرات مرکبات از این استان به کشور چین را فراهم کند، ادامه داد: با پیگیری وزارت امور خارجه روند صادرات این محصول باغی به کشور چین فراهم شده است.

مجموع باغ های مرکبات مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال ، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.  

سالانه حدود ۲میلیون و ۷۰۰هزار تن انواع مرکبات در استان تولید می شود ، بازار عرضه مرکبات مازندران از اواخر شهریور با برداشت نارنگی های زود رس شروع می شود و سپس از نیمه دوم آبان ماه با ورود پرتقال به بازار  پیک عرضه انواع مرکبات را تا پایان دی ماه شاهد هستیم.

ظرفیت صادرات مصالح ساختمانی به روسیه به پنج میلیارد دلار افزایش یافت

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تصریح کرد: در کنار صادرات کالا، صادرات خدمات مهندسی و پزشکی با جدیت از سوی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار است و وزارت امور خارجه در این مسیر به خوبی گام برداشته است.
وی خاطر نشان کرد: وزارت امور خارجه با افزایش رایزنی های اقتصادی و بازاریابی به دنبال جذب سرمایه گذار و بازار صادراتی است که به طور حتم با تدوام این امر روند توسعه اقتصادی کشور هموار تر خواهد شد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان این که در کنار توسعه روابط خارجی با کشورهای همسایه، وزارت امور خارجه به دنبال احیای برجام است، گفت: جمهوری اسلامی به دنبال حل عزت‌مندانه برجام است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به منظور دیدار با صادرکنندگان و بررسی ظرفیت های اقتصادی و صادراتی استان در قالب سفر ۲ روزه امروز صبح وارد استان شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار