تماس با ما درباره ما

حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی و محکوم است

سخنگوی وزارت امور خارجه حضور آمریکا در خاک سوریه و تجاوز به مدافعان استقلال و تمامیت ارضی سوریه را غیرقانونی دانست و آن را محکوم کرد.
حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی و محکوم است

به گزارش خبرگزاری برنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در توییتر خود نوشت: آمریکا حملات اخیر ارتش متجاوز این کشور به گروههای مردمی و نیروهای ضدتروریستی سوریه را "پاسخی مستقیم به حملات و تهدیدات مداوم علیه نیروهای ایالات متحده" خوانده است!

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه نوشته است: حقیقت: اصل حضور آمریکای اشغالگر در سوریه و تجاوزات آن به مدافعان استقلال و تمامیت ارضی سوریه غیرقانونی و محکوم است.

 جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بامداد امروز در نامه‌ای حملات تجاوزکارانه کشورش را به شرق سوریه به اطلاع رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس موقت مجلس سنا رسانده و گفته است که این حملات به دستور او انجام شده است.

در این نامه آمده است: نیروهای ایالات متحده روز ۲۳ آگوست ۲۰۲۲ به دستور من به انجام حملات نقطه‌زن به تاسیساتی در شرق سوریه اقدام کردند.

بایدن ادعا کرد این تاسیسات مورد استفاده گروههای تحت حمایت ایران بوده و با پهپاد، راکت و خمپاره به نیروها و تاسیسات آمریکا در سوریه حمله کرده‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین مدعی شده است که دستور این حمله را به منظور محافظت  و دفاع از امنیت نیروهای آمریکایی صادر کرده است.

بایدن همچنین ادعا کرده است که آمریکا آماده اتخاذ اقدامات بیشتر در صورت لزوم برای مقابله با تهدیدات و حملات بیشتر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر