تماس با ما درباره ما

دیپلماسی اقتصادی، ارتباط با شرق و مذاکره با غرب از نقاط قوت دولت سیزدهم است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از نقاط قوت دولت سیزدهم پیگیری سه مولفه یعنی دیپلماسی اقتصادی با همسایگان، ارتباط با شرق و مذاکره با غرب بوده است.
دیپلماسی اقتصادی، ارتباط با شرق و مذاکره با غرب از نقاط قوت دولت سیزدهم است

به گزارش تهران بهشت، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد اقدامات دولت در حوزه تعامل با همسایگان بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در ششم شهریور سال گذشته در اولین دیدار با اعضای دولت دو دستور پیرامون دیپلماسی در دولت سیزدهم داشتند. دستور اول تحرک در حوزه دیپلماسی بود.

عضو کمیسسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: برای مثال متاسفانه در دولت قبل با اینکه ادعای شناخت جهان را داشتند ولی رییس جمهور بعنوان بالاترین مقام اجرایی دولت حاضر نبود قدمی در پیشبرد دیپلماسی بردارد چنانکه جامعه معطل یک هماهنگی ساده برای خرید واکسن بود ولی انجام نشد؛ ولی در دولت جدید این گام برداشته شد و اقدامات خوبی برای تامین و تهیه واکسن انجام شد و بیماری کرونا  مدیریت گردید.

نماینده مردم دشتستان تصریح کرد:دستور دوم رهبر معظم انقلاب توازن در ارتباطات بین المللی بود. یکی از اشکالات دولت قبل غربگرایی مطلق بود. یکی از نقاط قوت دولت سیزدهم  پیگیری سه مولفه یعنی دیپلماسی اقتصادی با همسایگان، ارتباط با شرق و مذاکره غرب بوده است.

رضایی با اشاره به دیپلماسی فعال دولت سیزدهم بیان داشت:حضور در پیمان های مهم بین المللی همچون شانگهای و بریکس، توافق برای سوآپ انرژی، فعال سازی ظرفیت های کریدوری از جمله مواردی است که می تواند به خنثی‌سازی تحریم‌ها کمک کند.

وی افزود:این تحرک و توازن بدون شرطی کردن اقتصاد و بازار و عدم پیوند زدن کشور به نتیجه مذاکرات از جمله نقاط قوت دولت است. یکی دیگر از نقاط قوت دولت این است که دولت سیزدهم برخلاف رویه برخی سیاسیون و روسای جمهور سابق سعی کرده است که برای حل مشکل تلاش کند نه اینکه خود بخشی از مشکل و مسئله باشد. این موضوعی است که باعث آرامش در فضای جامعه و وفاق در فضای سیاسی گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار