تماس با ما درباره ما

هندسه حکمرانی باید بر اساس فقه حکمرانی ترسیم شود

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی باید به ترسیم هندسه حکمرانی براساس فقه حکمرانی توجه شود.
هندسه حکمرانی باید بر اساس فقه حکمرانی ترسیم شود

به گزارش تهران بهشت، حجت الاسلام و المسلمین حسینعلی سعدی در نطق بیش از دستور دهمین اجلاس رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری گفت در مسأله حکمرانی این علوم حکمرانی هستند که هندسه حکمرانی را تعیین می‌کنند و تحول در علوم حکمرانی باید در گام دوم انقلاب اسلامی مورد توجه حوزه‌های علمیه و سایر مراکز علمی قرار گیرد. این نکته‌ای است که حضرت امام راحل (ره) هم بر آن تأکید داشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به مجلس خبرگان مبنی بر تشکیل هیئت های اندیشه ورز، افزود: یکی از وظایف این هیئت اندیشه ورز که به همت هیئت ریسه مجلس خبرگان رهبری تشکیل شده است این است که با یک نگاه کلان به مسیر انقلاب از آغاز تاکنون، مشخص کند که چقدر به اهداف انقلاب نزدیک شده ایم و آنگاه مطالبات خودش را براساس این ارزیابی مطرح کند.

سعدی یکی از دلایل ناموفق بودن برخی ساختارها و الگوها را این نکته دانست که طراحی الگوهای حکمرانی در محلی غیر از آنجا که مبانی حکمرانی طراحی شده است صورت گرفته است و این ناهمخوانی باعث شده است الگوها موفق نباشند.

وی سپس با طرح پیشنهاد استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در نظریه پردازی برای ترسیم هندسه حکمرانی، در گام دوم انقلاب اسلامی، از حوزه های علمیه و مراکز تحقیقاتی خواست با توجه ویژه و مضاعف به موضوع فقه حکمرانی خود را برای مواجهه با موضوعاتی مانند دولت مدرن و شیوه‌های جدید حکمرانی آماده کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در خاتمه افزود: ذیل افق نوین طراحی شده پیش روی مجلس خبرگان رهبری، دفاع و صیانت از اصالت شعارهای بنیادین و مؤلفه‌های اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران متوجه این مجلس است و یکی از مهم ترین شعارهای بنیادین انقلاب است شایسته‌سالاری است که در انتخاب رهبری انقلاب پس از ارتحال حضرت امام خمینی (ره) متبلور شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر