تماس با ما درباره ما

آیت الله رییسی: بزرگ‌ترین ظرفیت ایران برای ایجاد صلح و امنیت ظرفیت تمدنی ماست

رییس جمهور ایران گفت: بزرگ‌ترین ظرفیت ایران برای ایجاد صلح و امنیت ظرفیت تمدنی ماست. این قاره کهن که اکنون سربراورده است باید باردیکر تمدن ساز گردد.
آیت الله رییسی: بزرگ‌ترین ظرفیت ایران برای ایجاد صلح و امنیت ظرفیت تمدنی ماست

به گزارش تهران بهشت، سید ابراهیم رییسی روز جمعه و در بیست و دومین اجلاس  سران سازمان همکاری های شانگهای در سمرقند گفت: 
در ابتدا خرسندی خود را از حضور در شهر زیبا و فرهنگی و تاریخی سمرقند ابراز می دارم و مایل هستم مراتب قدردانی خود را از رییس جمهور ازبکستان دولت و مردم این کشور بخاطر استقبال گرم و مهمان نوازی صمیمانه و برگزاری خوب این نشست را اعلام کنم.

وی ادامه داد: سمرقند و بخارا و خوارزم شهرهای باشکوه و فرهنگ ساز بودند که همواره چون ستاره های درخشان در تمدن و شعر پارسی می درخشند.

رییس جمهور اظهار داشت بزرگ‌ترین ظرفیت ایران برای ایجاد صلح و امنیت ظرفیت تمدنی ماست.

بیست و دومین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در سمرقند ازبکستان از ساعتی پیش با حضور آیت الله رییسی رییس جمهور اسلامی ایران و ریاست شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان آغاز و به صورت رسمی، عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای توسط رییس جمهور ازبکستان اعلام شد که با تشویق حاضران همراه بود.
سران کشورهای چین، روسیه، هند، ایران، ازبکستان، قزاقستان، بلاروس، ترکیه، آذربایجان، قرقیزستان، پاکستان، مغولستان، تاجیکستان و ترکمنستان و ژانگ مینگ دبیر کل سازمان همکاری شانگهای و روسلان میرزایف رئیس کمیته اجرایی ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم سازمان همکاری شانگهای حضور دارند.

اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای هر ساله با محوریت موضوع استراتژی همکاری‌های چندجانبه و حوزه‌های اولویت‌دار توسعه، رسیدگی به موضوعات مهم و تقویت همکاری‌های اقتصادی و سیاسی اعضا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر