تماس با ما درباره ما

مقام معظم رهبری: پیشکسوتان دفاع مقدس مصداق «السابقون السابقون» هستند

رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشکسوتان دوران دفاع مقدس را مصداق آیه شریفه «السابقون السابقون» دانستند و تاکید کردند: آنها کسانی هستند که زودتر از دیگران نیاز را شناختند و برای بر آوردن آن در میدان جهاد شتافتند.
مقام معظم رهبری: پیشکسوتان دفاع مقدس مصداق «السابقون السابقون» هستند

به گزارش تهران بهشت؛ دیدار حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس در آستانه هفته دفاع مقدس دقایقی پیش در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شده است این دیدار به صورت زنده و مستقیم از رسانه KHAMENEI.IR و همچنین شبکه‌های صدا وسیما پخش می شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه بیش از ۳۰ سال از پایان دفاع مقدس گذشته است، خاطر نشان کردند: وقتی در وسط حادثه هستیم نمی توانیم ابعاد حادثه را ببینیم، در تاریخ ما این برهه از زمان به عنوان برهه ای درخشان شناخته خواهد شد؛ نسل جدید خیلی از مسائل دفاع مقدس را نمی دانند، همان طور که خودتان قضایا را می دانید، کاری کنید که نسل امروز این حادثه را بشناسد این توقع را از شما دارم.

ایشان با اشاره به گزارش رییس ستاد کل نیروهای مسلح درباره ترویج و نشر ارزشهای دوران دفاع مقدس افزودند: با جوانان در ارتباطم می بینم بسیاری از حقایق را نمی دانند می خواهم حقایق به گوش جوانان برسد.

ایشان تاکید کردند: حقایق دفاع مقدس فقط ادعا نیست، یک روز ادعا می کردیم جنگ ما یک جنگ بین المللی است، اما امروز اسناد و مدارکی از سوی شرق و غرب در این خصوص منتشر می شود که ادعاهای ما را اثبات می کند.

در این دیدار علاوه بر فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس، جمعی از خانواده‌های شهدا نیز حضور دارند. همچنین جمع دیگری از پیشکسوتان دفاع مقدس در اقصی نقاط کشور از طریق ارتباط تصویری با همه مراکز استان‌ها در این دیدار حضور یافته اند.

در ابتدای این دیدار پس از قرائت کلام‌الله مجید و مدیحه‌سرایی خاطره‌انگیز حاج صادق آهنگران، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گزارشی از اقدامات انجام شده برای حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس ارایه کرد.

جنگ تحمیلی عراق با ملت ایران در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ و با حمله عراق به شهرهای مرزی ایران آغاز شد و هشت سال به طول انجامید؛ ملت ایران اعم از زن و مرد و پیر و جوان در هر لباس و مسلکی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور در دوران دفاع مقدس به میدان آمدند و در شرایطی که قدرت های جهانی با حمایت مالی، تسلیحاتی و معنوی از ارتش رژیم بعث عراق تلاش داشتند انقلاب اسلامی مردم ایران را به شکست بکشانند و به دوره استبداد و استعمار بازگردانند، از جان و مال خود گذشتند؛ از این رو ۳۱ شهریور تا ششم مهر ماه برای پاسداشت جان فشانی رزمندگان کشورمان و شهدای آن دوران، هفته دفاع مقدس نامیده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر