تماس با ما درباره ما

پرداخت ۲۳.۶ هزار میلیارد تومان وام بدون ضامن به ۷۰۳ هزار نفر تا پایان مردادماه

وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: بانک‌های دولتی از ابتدای بهمن ۱۴۰۰ تا پایان مردادماه امسال، ۲۳ هزار و ۶۷۳ میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان تسهیلات به ۷۰۳ هزار و ۴۶۰ نفر پرداخت کرده‌اند.
پرداخت ۲۳.۶ هزار میلیارد تومان وام بدون ضامن به ۷۰۳ هزار نفر تا پایان مردادماه

به گزارش تهران بهشت؛ سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی از اواخر دی‌ماه سال گذشته بانک‌های دولتی را موظف کرد در پرداخت تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صرفاً اعتبارسنجی را ملاک پرداخت قرار دهند و از روش سنتی درخواست ضامن دست بکشند.

به دنبال این رویکرد، وزارت امور اقتصادی و دارایی اقتصاد در ۲۹ دی‌ماه سال گذشته طی بخشنامه‌ای بانک‌های دولتی را به پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن مکلف کرد و با وجود آنکه بانک مرکزی بخشنامه مرتبط را در ۱۲ تیرماه به شبکه بانکی ابلاغ کرد؛ اما بانک‌های دولتی از همان ابتدای بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ اعطای تسهیلات بدون ضامن و بر اساس اعتبارسنجی را در دستور کار قرار دادند.

در همین راستا از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته تا پایان تیرماه امسال ۱۵ هزار و ۹۳۱ میلیارد و ۶۳۲ میلیون تومان تسهیلات در قالب ۴۷۵ هزار و ۴۴۸ فقره تسهیلات توسط بانک‌های دولتی پرداخت شده است که این آمار در پایان مردادماه با جهشی قابل توجه به ۲۳ هزار و ۶۷۳ میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان تسهیلات به ۷۰۳ هزار و ۴۶۰ نفر رسید که تنها در یک ماه ۷ هزار و ۷۴۱ میلیارد و ۷۲۴ میلیون تومان رشد داشته است. 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار