تماس با ما درباره ما

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به عمان سفر کرد

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برای پیگیری همکاری های دوجانبه اقتصادی میان تهران و مسقط به عمان سفر کرد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به عمان سفر کرد

به گزارش تهران بهشت؛ مهدی صفری در جریان این سفر و در دیدار مقامات کشور عمان درخصوص توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی و تجاری، سرمایه‌گذاری، حمل و نقل و ترانزیت و پروژه‌های مشترک تبادل نظر کرد.

وی در این سفر علاوه بر دیدار با طاهر العمری رئیس بانک مرکزی عمان، با شیخ خلیفه الحارثی معاون دیپلماتیک وزارت خارجه و عبدالسلام المرشدی رئیس سازمان سرمایه‌گذاری دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها درخصوص توسعه همکاری دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و تجاری، سرمایه‌گذاری، حمل و نقل و ترانزیت و پروژه‌های مشترک تبادل نظر شد.

کشور پادشاهی عمان از دهه های گذشته روابط تجاری و سیاسی مناسبی با جمهوری اسلامی ایران داشته است و به لحاظ حجم تجارت، این کشور جایگاه ششم را در میان کشورهای همسایه با ایران و رتبه دوم را در میان کشورهای حوزه خلیج فارس دارد. توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی دو کشور در سفر خردادماه امسال آیت الله رئیسی به عمان مورد تاکید قرار گرفت.

در جریان سفر آیت الله رئیسی به عمان، هیأتی ۵۰ نفره از تجار و فعالان اقتصادی ایران حضور داشتند و ۱۲ سند همکاری میان میان تهران و مسقط  در حوزه‌های سیاسی، روابط اقتصادی و تجاری، انرژی، حمل و نقل،  علمی، محیط زیست، ورزشی و همکاری‌های دیپلماتیک به امضا رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار