تماس با ما درباره ما

بهادری جهرمی: دولت با برگزاری تجمعات قانونی موافق است

سخنگوی دولت با اشاره به توصیه رییس جمهور برای فراهم کردن فضایی برای بیان اعتراض های عمومی گفت: دولت با برگزاری تجمعات قانونی موافق است و وزیر کشور مکلف شده است پیشنهادهایی برای ساماندهی تجمعات اعتراضی ارایه کند.
بهادری جهرمی: دولت با برگزاری تجمعات قانونی موافق است

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی بهادری جهرمی روز سه‌شنبه در نشست خبری هفتگی خود، ضمن تسلیت شهادت مدافعان امنیت کشور در مقابله با آشوب‌های اخیر، اظهار داشت: اقداماتی که در این ایام صورت گرفت نشان داد که دشمنان از هر موقعیتی برای ضربه به کشور استفاده می‌کنند.

سخنگوی دولت درباره توصیه رئیس جمهور به فراهم کردن مکانی برای اعتراض و اقدام دولت برای تحقق این امر توضیح داد که اهمیت قایل شدن برای طرح مباحث انتقادی و گفت وگوهای آزاداندیشانه سال های سال رهبری معظم انقلاب بر کرسی های آزاد اندیشی تاکید داشته اند و دارند تا مکان‌های را برای تصمیم گیری های جمعی در مراکز دانشگاهی تدوین کنیم.

وی گفت: در حوزه نخبگانی این اقدام برعهده شورای عالی انقلاب فرهنگی این بود که نمونه آن تأسیس خانه‌های گفت و گوی آزاد بود که به تصویب برسد تا همه دانشگاه‌ها به موجب آن مکلف شوند، مکان‌هایی را برای طرح مباحث انتقادی و اعتراضی پیش‌بینی کنند و اولین آن در دانشگاه تهران با حضور ۹۰ نفر از استادان دانشگاه افتتاح شد.

سخنگوی دولت افزود که این موضوع در دستور کار دولت بوده و از هر گونه مشارکت نخبگانی در این زمینه استقبال می‌کند و همچنین برای اینکه خللی در امور کشور پیش نیاید وزیر کشور مکلف شد تا برای ساماندهی ، پیشنهادهایی ارایه کند.

بهادری جهرمی ادامه داد: دولت با برگزاری تجمعات قانونی موافق است و قانون هم قواعد مربوط به فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی را در آیین‌نامه مشخص کرده و رئیس‌جمهور پیشنهادی را برای به روزرسانی سازوکارها مطرح و به شورای عالی انقلاب فرهنگی محول کرد.

وی اظهار داشت: کارکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه نقد و برگزاری اقدامات اعتراضی در جامعه دانشگاهی روشن‌ است و خانه‌های گفت‌وگوهای آزاداندیشی در حال شکل‌گرفتن است به همین منظور از توسعه و ترویج کرسی‌های آزاداندیشی، در حوزه عمومی حمایت می‌شود.

رسانه های معاند باید پاسخگوی اقدامات تخریبی در مراجع قانونی باشند

سخنگوی دولت درباره انتشار اخبار شبکه‌های خبری معاند و اقدام عملی دولت ایران برای برخورد با آنها گفت که بعضی رسانه‌ها به جای خبر رسانی درست به مردم محلی برای آموزش اقدامات تروریستی و سوءاستفاده از کودکان شده اند. این رسانه‌ها مورد حمایت کشورهایی هستند که خود در بازنشر اخبار درگیری‌های خود جرأت انتشار ندارند و این رسانه‌ها باید پاسخگوی اقدامات تخریبی خود در مراجع قانونی باشند و دولت به طور حتم مدافع حقوق مردم خواهد بود.

بهادری جهرمی درباره کندی اینترنت و فیلتر بودن برخی شبکه‌های اجتماعی که در روزهای اخیر بسیاری از کسب و کارها دچار زیان شده ‌اند، گفت که مسئولان دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی رصد موضوع را بر عهده دارد و متولی این حوزه است و با توجه به رصد به روزی که از شرایط دارد، تصمیم می‌گیرد.

ادعای نسخه پیچی امنیتی کشورهای غربیبهادری جهرمی به دخالت کشورهای غربی در امور کشور و تحریم‌ها اشاره کرد و گفت که در عرصه‌های مختلف شاهد رفتارها و استاندارهای دوگانه از کشورهای غربی بوده و هستیم همانطور که دیدیم با آشوب و آشوبگر ی به نام حمایت از زنان دفاع می‌کنند، در قلب اروپا به بانوی سفیر ایرانی با سلاح سرد حمله می‌شود و حتی توانایی تامین امنیت بانوان سفیر ایرانی را ندارند و ادعای نسخه پیچی امنیتی دارند.

وی ادامه داد: این استانداردهای دوگانه باید حل شود این کشورها که نسخه می پیچند خود به تعهدات عمل نکردند. آمریکا از توافق خارج و باعث شد دولت در مسیر تضمین حمایت از حقوق مردمش و برداشتن تحریم‌ها جدی‌تر شود.

سخنگوی دولت این را هم گفت که دارویی که خانم مهسا امینی مصرف می‌کرد تهیه مواد اولیه‌ آن بارها به دلیل تحریم‌های آمریکا با مشکل وارد می‌شد، آنوقت نمی‌شود اینجا از حمایت دم زد یعنی در زمینه تامین داروها با اقدامات ضد حقوق بشری مانع ورود دارو می‌شوند اما بعد مدعی حمایت می‌شوند و این ادعا مضحک است.

احیای کارخانه نساجی مازندران

سخنگوی دولت با اعلام خبر احیای یک واحد تولیدی گفت: فعالیت دوباره صنعت نساجی مازندران خبر خوشی است که بیش از ۴٠٠ کارگر به عرصه کار بازگشتند و ١٠٠ شغل جدید نیز در این مجموعه تولیدی احیا می‌شود.

سخنگوی دولت همچنین به زلزله اخیر در خوی اشاره کرد و گفت: در این حادثه که خوشبختانه صدمات جانی نداشت، همه مسئولان به‌موقع در صحنه امدادرسانی حاضر شدند و میزان خسارت هم از سوی ستاد بحران پس از ارزیابی اعلام می‌شود و تنخواهی نیز برای امور اضطراری در اختیار آنها قرار دادیم.

بهادری جهرمی درباره احیای یکی از کارخانه‌های غیرفعال تصریح کرد: فعال شدن دوباره صنعت نساجی مازندران در قائمشهر خبر خوشی است که بیش از ۴٠٠ کارگر به عرصه کار بازگشتند و ١٠٠ شغل جدید نیز احیا می‌شود و مطالبات کارگران هم از محل منابع کارخانه پرداخت می‌شود.

سخنگوی دولت درباره سفر اخیر «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور به روسیه هم گفت که در این سفر قراردادهایی منعقد شده است که اجرای آنها تقویت بیش از پیش روابط و همکاری‌های دو کشور را در پی دارد.

افزایش ۳.۶ درصدی خرید گندم

سخنگوی دولت همچنین به خرید تضمینی گندم در امسال که با تدابیر صورت گرفته اشاره کرد و گفت که خرید تضمینی گندم در سال جاری به ۷میلیون و ۱۷۰ هزار تن گندم به ارزش ۸۳هزار میلیارد تومان رسید و این ٣.۶ افزایش داشته و از طرفی با دستور رییس جمهور بدهی‌ و مطالبات هم تسویه و دولت با جدیت به دنبال حمایت از کشاورزان است.

سرپرستی زاهدی وفا تا معرفی گزینه جدید ادامه دارد

بهادری جهرمی درباره تمدید مدت سرپرستی زاهدی وفا در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی پس از رأی نیاوردن و اینکه وزیر پیشنهادی این وزارتخانه چه زمانی معرفی خواهد شد؟ گفت که تا تعیین وزیر جدید، سرپرستی زاهدی وفا ادامه دارد و طی روزهای اخیر گزینه پیشنهادی برای وزارت کار معرفی می شود.

با همکاری دولت و مجلس گام خوبی برای افزایش حقوق کارمندان برداشته می شود

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره لایحه افزایش حقوق کارمندان گفت: موج تورم در پی جنگ روسیه و اوکراین و برخی از آثار تورمی ناشی از اقدامات اقتصادی نادرست در سال‌های اخیر باعث افزایش فشار اقتصادی به مردم شده بود به همین منظور دولت در تلاش بود تا آنهایی که حقوق کمتر می‌گیرند و متضرر آثار تورمی هستند مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد : یکی از اولویت های دولت متناسب سازی حقوق و مزایای آن است و دولت معتقد است باید عادلانه سازی صورت بگیرید که پیش از این در بحث کارگران و معلمان اعمال شد و در این مرحله با همکاری دولت و مجلس گام خوبی برای متناسب سازی حقوق کارمندان برداشته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر