تماس با ما درباره ما

رئیسی: معارف اسلامی کلید حل مشکلات عصر حاضر است/ بشریت تشنه فرهنگ غنی غدیر و نهج البلاغه

رئیس جمهور در پیامی به کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه، تاکید کرد: امروز جهانیان نیازمند گنجینه های جاویدان و بیکران معارف اسلامی هستند که حقیقتا کلید حل مشکلات عصر حاضر خواهند بود.
تعداد بازدید : 0

به گزارش تهران بهشت؛ در پیام سید ابراهیم رئیسی که روز چهارشنبه توسط سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در ساری قرائت شد، آمده است: کنگره راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه، میعادگاه باورمندان و دلدادگان و بستر حقیقی جهاد تبیین و نهضت آگاهی بخشی در عرصه جهانی است.

در این پیام بیان شده است: در شرایطی که نوع بشر در سرتاسر عالم، چونان تشنگانی سالهاست که به وسیله صاحبان رسانه های کجرو، نه به سرچشمه حقیقت و روشنایی، که به سراب فریب و تاریکی رهنمون شده اند و خسته از تکرار روایت های انحرافی از حق و حقیقت هستند، این کنگره بین المللی، فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ نورانی برآمده از معارف غدیر و مصحف شریف نهج البلاغه خواهد بود.

رئیس جمهور در این پیام گفته است: کتاب نهج البلاغه، از معارف علوی است که به تعبیر امام عظیم الشان نازله روح مبارک امیرالمومنین علیه السلام برای تعلیم و تربیت انسانهای خفته بستر منیت و حجاب اکبر و معجونی برای شفای دردهای مزمن فردی و اجتماعی نوع بشر از زمان صدور آن تا پایان تاریخ است. بشر امروز بعد از گذشت قرنهای متمادی از جهالت خود در حکمرانی بریده از عبودیت الهی و جنایات گسترده علیه بشریت در دوران معاصر تشنه و نیازمند فرهنگ غنی غدیر و نهج البلاغه است.

در بخش دیگری از پیام رئیسی آمده است: در عظمت این فرهنگ همین بس اگر زبان تمام اهل معرفت و نوابغ علم و ادب همه یک زبان در یک دهان باشند نخواهند توانست فراتر از آن بیانی و سخنی در باب مجموعه معارف نیازمند بشر بر زبان جاری سازند. راهکار گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در تحقق عدالت در متن زندگی و تجربه زیسته مردم است «العدل یصلح البریه».

رئیس جمهور در ادامه این پیام بیان کرده است: از نظر امیرمومنان علی علیه السلام آن اصلی که می تواند تعادل اجتماع را حفظ کند و همه را راضی نگه دارد، به پیکر اجتماع سلامت و به روح اجتماع آرامش بدهد عدالت است. در واقع، این عدالت است که می تواند مفاهیم بلند و متعالی نهج البلاغه را درون زندگی مردم قابل فهم سازد و آن را در جانهای تشنه و فطرت های پاک مردم ماندگار و پایدار سازد. و ما در جمهوری اسلامی ایران و حکمرانی مردمی مفتخر هستیم که خود را در امتداد افق روشن همین ودیعه الهی بدانیم.

رئیسی همچنین در این پیام گفته است: امروز جهانیان نیازمند چنین گنجینه های جاویدان و بیکران معارف اسلامی هستند که حقیقتا کلید حل مشکلات عصر حاضر خواهند بود و این کنگره، سنت و سیره حسنه ای است برای غواصی در دریای بی کران نهج البلاغه و گوهرهای عرفانی، فلسفی، اخلاقی، تربیتی، اجتماعی، نظامی و فرهنگی آن، که این امر شدنی است.

در ادامه این پیام تاکید شده است: انسانهای نورانی ای هستند که بر صراط مستقیم نبوی و علوی در حرکت اند تا یعنی حضرت حجت ابن الحسن العسکری آن جلوه باطنی امیرمومنان علیه السلام برسانند.

رئیس جمهور در این پیام ضمن پاسداشت کوششها و زحمات عالمان، متفکران و اندیشمندان بزرگ جهان اسلام که در این کنگره بین المللی حضور به هم رسانیده اند، بیان کرده است: بر خود وظیفه می دانم یاد و خاطره فقیه و عالم برجسته و مردمی مرحوم آیت الله کوهستانی که با صفای باطن و اخلاص خود همچون حکیمی حاذق و درد آشنا به تمشیت امور مردم می پرداخت را گرامی بدارم و از همه کنشگران و نقش آفرینان این عرصه که به اشکال گوناگون در جهت تحقق آرمانهای بلند انقلاب اسلامی، موجبات رشد و تعالی فرهنگی جامعه بشری را وجهه همت خود قرار داده اند، قدردانی نموده و توفیق بیش از پیش فعالیت در عرصه ترویج و گسترش فرهنگ غدیر و کتاب مستطاب نهج البلاغه را که به راستی خود بزرگراه نور و روشنایی است، مسئلت می نمایم.

نخستین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه صبح امروز(چهارشنبه) با حضور مهمانان داخلی و خارجی در فرح آباد شهرستان ساری گشایش یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار