تماس با ما درباره ما

اعتبار دولتی و تسهیلات بانکی برای جبران خسارت سیل مرداد امسال اختصاص یافت

هیأت وزیران با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از سیل مرداد ماه سال جاری در برخی استان های کشور موافقت کرد.
اعتبار دولتی و تسهیلات بانکی برای جبران خسارت سیل مرداد امسال اختصاص یافت

به گزارش تهران بهشت؛ با مصوبه هیأت وزیران در نشست روز چهارشنبه هیأت دولت، مبلغ ۲۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به منظور جبران خسارات ناشی از وقوع سیل و آب گرفتگی در برخی از استان های کشور در مرداد ماه سال جاری، اختصاص یافت.

اعتبار تخصیص یافته کمک بلاعوض برای ساخت یک هزار و ۷۵۱ واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد تا سقف مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال، ساخت چهار هزار و ۳۷۸ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد تا سقف مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال،تعمیر ۱۰ هزار و ۹۴۰ واحد مسکونی شهری، روستایی و تجاری به ازای هر واحد تا سقف مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال، هزینه ­های پشتیبانی، آواربرداری و خدمات مدیریت طرح، تأمین ۱۷ هزار و ۱۱۰ واحد لوازم معیشتی واحدهای مسکونی و تجاری آسیب دیده به ازای هر واحد تا سقف مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال و اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای جهت مرمت راه ها، تأسیسات زیربنایی و زیرساخت های حیاتی است.

همچنین با تصویب دولت، مبلغ ۴۶ هزار و ۵۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (با سود ۴ درصد روستایی و ۵ درصد شهری) و بازپرداخت ۵ ساله برای تسهیلات بازسازی (۳ سال دوران مشارکت مدنی و ۱۲ سال دوران فروش اقساطی)، بازپرداخت ۵ ساله برای تسهیلات تعمیری و بازپرداخت ۷ ساله برای تسهیلات معیشتی با راهبری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و از طریق بانک عامل، به منظور جبران خسارات یاد شده پرداخت می شود.

بارش های موسمی مردادماه امسال ۲۴ استان را تحت تاثیر قرار داد و باعث تخریب راه های مواصلاتی در برخی استان ها شد؛ بر اثر این سیلاب علاوه بر تخریب بناهای شهری و روستایی بیش از ۹۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر