تماس با ما درباره ما

طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در دستور کار مجلس قرار گرفت

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستور کار جلسات علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در دستور کار مجلس قرار گرفت

به گزارش تهران بهشت؛ جلسات علنی مجلس شورای اسلامی پس از یک هفته تعطیلی و حضور نمایندگان در حوزه های انتخابیه، این هفته در روزهای یکشنبه (۶ آذر)، سه‌شنبه(۸ آذر) و چهارشنبه (۹ آذر) تشکیل می شود.

در این هفته قرار است طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی، طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول،‌ طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری و طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در صحن علنی مجلس بررسی شود.

طرح دو فوریتی الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، لایحه یک فوریتی پروتکل اصلاحی موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات های بر درآمد و سرمایه و لایحه یک فوریتی پروتکل موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت های عضو نیز در دستور کار صحن مجلس قرار دارد.

طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای، طرح مردمی سازی حکمرانی، طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش، طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه نیز برای دستور جلسه این هفته صحن علنی مجلس پیش بینی شده است.

همچنین طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزیر، لایحه یک فوریتی معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، طرح اصلاح تبصره(۴)بند(۳) ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی، طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی و لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دستور این هفته صحن علنی مجلس است.

طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه صنعت، لایحه موافقتنامه همکاری‌های امنیتی و انتظامی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قرقیزستان، طرح اصلاح ماده(۱۰۰) قانون شهرداری‌ها، طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان هر دولت و

لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان نیز برای دستور جلسه این هفته صحن علنی مجلس پیش بینی شده است.

همچنین لایحه اصلاح ماده (۸) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه، طرح تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و یا استانی، لایحه حمایت از حقوق افراد مبتلا به اختلالات روانی، لایحه اصلاح تبصره (۱) ماده (۲) قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی و لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبوردهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور نیز قرار است این هفته توسط نمایندگان مجلس در صحن علنی بررسی شود.

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح قانونی استفساریه ماده(۶) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی، طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی، طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی و طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی هم در دستور این هفته صحن علنی مجلس است.

موارد زیر نیز در دستور کار هفته جاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد:

۱. انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها

۲.گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

۳. بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح اصلاح ماده ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری

۴. بررسی تقاضای یک فوریت در مورد طرح الحاق ۷ تبصره به ماده ۷ اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت ساخت یک میلیون مسکن در سال.

انتهای پیام/

ارسال نظر