تماس با ما درباره ما

فلاورباکس ها جای مخازن زباله را در شهرک والفجر گرفتند

فلاورباکس ها جای مخازن زباله را در شهرک والفجر گرفتند

‍ تهران بهشت؛این روزها کم کم شهرک والفجر از مخازن زباله خالی می‌شود و جای آنها را فلاورباکس‌های زیبا خواهد گرفت. بخشی از این کار قبلا انجام شده و بخشی دیگر از فلاورباکس ها با ابعاد و شکل مناسب‌تر طی چند روز آینده جایگزین مخازن زباله خواهند شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۶ با اعلام این خبر گفت: این کار هم موجب فرهنگ‌سازی در راستای حفظ و نگهداری و توسعه فضای سبز خواهد شد و هم به نوعی در شهروندان به دلیل زیبایی که این فلاورباکس ها دارند، رضایت‌ ایجاد می‌کند.

علیرضا علی بخشی افزود: در راستای فرهنگ‌سازی بابت تفکیک زباله از مبدا ‏، مخازن را به منازل انتقال دادیم. این اقدام موجب شد از حجم پسماند تر کاسته و در زمینه تفکیک و مباحث زیست‌محیطی هم فرهنگ‌سازی شود.

او با اشاره به دیگر مزایای این طرح ادامه داد: این طرح می‌تواند حتی در همین مقیاس محدود منجر به افزایش سرانه فضای سبز منطقه ۶ شود.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۶ بیان کرد: قرار شده تفکیک زباله از داخل منازل آغاز شود‏ و در این راستا بالغ بر ۹۰ درصد شهروندان از طرح استقبال کردند.

اطلاع‌رسانی‌ با توزیع بروشور و آموزش‌های چهره به چهره به شهروندان، مراجعه حضوری و توزیع مخازن تفکیک پسماند خشک و تر همچنین برگزاری جلسه با مدیران ساختمان‌ها و مجتمع‌ها و هماهنگی با شورایاری‌های محلات‌، فلسفه اجرای طرح تفهیم شده و شاهد مشارکت بالای شهروندان هستیم.

علی بخشی در مورد ۱۰ درصد از شهروندانی که با اجرای طرح مقاومت می‌کنند و تصور می‌کنند این کار باعث انتشار آلودگی در منازل می‌شود‏ گفت: با اموزش‌های داده شده این ۱۰ درصد هم مجاب می شوند و امیدواریم این تعداد هم با ما همکاری کنند.

او بیان کرد: با همکاری سازمان مدیریت پسماند و واحد روابط عمومی این سازمان در حوزه محتواسازی هم مضامینی که شامل پیام‌های زیست‌محیطی بوده و مزایای طرح را بازگو می کرده در محدوده شهرک والفجر ایجاد شده که توجیه شهروندان را به دنبال داشت.

علی بخشی پیش بینی کرد از انجایی که مردم سال‌هاست به مخازن زباله عادت کرده‌اند، طبیعتا اجرای این طرح زمان‌بر است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۶ بیان کرد: محله نظامی گنجوی هم به عنوان دومین مکان این طرح را در دست اجرا داریم همچنین مقرر شد ساختمان‌های وابسته هم این طرح را اجرا کنند. در حوزه وزارت صمت هم در مرحله توزیع مخازن هستیم. نیروهای خدماتی هم از طریق بروشورهای آموزشی و آموزش‌دهندگان ما، آموزش‌های لازم را می‌بینند.
علی بخشی بیان کرد: در آینده از شهروندان مجتمع‌های نمونه در قالب لوح، تقدیر به عمل خواهد آمد.

ارسال نظر