تماس با ما درباره ما

اجرای طرح های مناسب سازی بوستان، معبر و ساختمان های اداری منطقه ۱۵ برای توان یابان

اجرای طرح های مناسب سازی بوستان، معبر و ساختمان های اداری منطقه ۱۵ برای توان یابان

تهران بهشت؛ محمدی شهردار منطقه ۱۵ همزمان با روز جهانی معلولان گفت: با هدف حمایت از افراد توان یاب و تلاش برای رفع مشکلات آنان طرح های مناسب سازی بوستان، معبر، تقاطع و ساختمان اداری سطح منطقه در حال اجراست.

به گزارش تهرام بهشت و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمدی در تشریح اقدامات مناسب سازی منطقه گفت: عملیات مناسب سازی سرای محلات ابوذر و اتابک با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است.

وی افزود: در این راستا بوستان گل گشت با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال مناسب سازی است و عملیات بوستان وحدت نیز در دست اقدام است.

وی افزود: در سال گذشته نیز سرای محلات رضویه و مسعودیه و دو بوستان مبعث و گلزار با اجرای کلیه دستورالعمل های مناسب سازی برای توانیابان عزیز آماده و به بهره‌برداری کامل رسید.
شهردار منطقه یادآور شد: همچنین معابر احدی و بوعلی نیز که در دستور کار مناسب سازی منطقه در سال جاری قرار داشت؛ به صورت کامل اجرا و به بهره برداری رسید.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب تقاطع بقایی به عنوان تقاطع شاخص و پرتردد یادآور شد: تقاطع بقایی براساس دستورالعمل اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به عنوان تقاطع شاخص برای مناسب سازی انتخاب و با اجرای عملیات خط کشی و کف سازی محل عابر پیاده، نصب ویلچر معلولین، ترسیم شابلون و نصب تابلوی پارک ویژه معلولین و همچنین انجام کلیه خدمات مورد نیاز برای دسترسی پذیری معلولین مناسب سازی شد.

محمدی با بیان اینکه برای تحقق شعار "تهران شهری برای همه" لازم است که شرایط برای حضور توان یابان در جامعه مهیا شود و به همین منظور اجرای اقداماتی نظیر حذف موانع فیزیکی، همسطح سازی گذرگاههای عابر پیاده، همسطح سازی ایستگاه ها و پایانه های حمل و نقل عمومی، نصب تابلو، ترسیم شابلون، نصب ویلچر معلولین، خط کشی و کف سازی محل عابر پیاده در محدوده نواحی منطقه از اولویتهای اجرایی است.

محمدی در تشریح اقدامات اجتماعی همزمان با هفته ملی افراد دارای معلولیت با شعار معلولیت بدون محرومیت گفت: در همین راستا ویژه برنامه هایی شامل برگزاری وبینار تخصصی با عنوان "در ایام کرونا افراد دارای معلولیت را بیشتر دریابیم "، اشتراک گذاری تولیدات محتوایی حوزه افراد دارای معلولیت، برگزاری کلاسهای مجازی ویژه افراد معلول، اجرای طرح سلامتیار و تماس با اعضای کانون معلولین جهت دلجویی و شناسایی نیازهای آنها، استقرار روان شناس در سرای محله شوش جهت مشاوره تلفنی در حال اجراست.

ارسال نظر