تماس با ما درباره ما

ایجاد اقدامات ایمن سازی در خیابان دریاچه

ایجاد اقدامات ایمن سازی در خیابان دریاچه

تهران بهشت؛معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه از آرام سازی و کندسازی محور شمال به جنوب شهرک شهید باقری به محدوده میدان دریاچه خبر داد.
به گزارش تهران بهشت وبه نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲؛ مریم نخعی پور، معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه با اعلام این خبر گفت: برای افزایش ایمنی ترافیک و به منظور کاهش سرعت وسایل نقلیه عبوری در محور شمال به جنوب شهرک شهید باقری به محدوده میدان دریاچه، آرام سازی و کندسازی ترافیک در خیابان دریاچه انجام شد.
نخعی پور با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح افزایش ایمن سازی معابر و حفظ سلامت و ایمنی سرنشینان خودرو و عابرین است، افزود: سرعت وسایل نقلیه به عنوان مهمترین عوامل بروز تصادفات جاده ای محسوب می شود. یکی از راه های اصلی جهت ایمن سازی و افزایش سطح ایمنی در معابر یا جاده ها، آرامسازی و کند سازی است که تاثیر زیادی در امر کنترل و کاهش سرعت دارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه تصریح کرد: از جمله اقداماتی که برای ایمن سازی معابر انجام می شود، اجرای علائم افقی و عمودی در یک معبر، نصب سرعتگاه، ایجاد موانع فیزیکی و پیچانه است.
نخعی پور ادامه داد: به دلیل شیب طولی رو به پایین محور شمال به جنوب شهرک شهید باقری به محدوده میدان دریاچه که باعث می شود رانندگان از سرعت مجاز عبور کرده و موجب تصادف در این محور شود و با توجه به اینکه در این محور محدوده مسکونی وجود ندارد، آرامسازی ترافیکی از نوع خط کشی ارتعاشی انجام شده است.
او افزود: ایمن سازی از نوع خط کشی ارتعاشی در این محور، موجب کاهش سرعت خودروها و افزایش ایمنی عابران پیاده را که قصد عبور از میدان دریاچه دارند، فراهم می کند.
نخعی پور در پایان به تاثیرات اجرایی اقدامات ایمن سازی ترافیک در معابر درون شهری اشاره کرد و گفت: این اقدامات علاوه بر کاهش سرعت و حجم ترافیک و تاثیر بر وضعیت ایمنی معابر، موجب کاهش آثار زیست محیطی مثل سر و صدای ناشی از عبور پرسرعت وسایل نقلیه، کاهش گازهای سمی و آلودگی صوتی ،آرامش خاطر عابرین پیاده و کاهش نرخ تصادفات می شود.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار