تماس با ما درباره ما

حضور پرندگان مهاجر در دریاچه بوستان زندگی منطقه ۱۲

حضور پرندگان مهاجر در دریاچه بوستان زندگی منطقه ۱۲

تهران بهشت ؛علی‌محمد سعادتی از حضور ۴۰ قطعه پرنده کاکایی سرسیاه در دریاچه بوستان زندگی محله هرندی خبر داد.

به گزارش تهران بهشت وبه نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه، ضمن اعلام این خبر گفت: در حال حاضر این پرنده در ساحل دریاچه این بوستان حضور دارد و گردشگران می‌توانند بدون نیاز به دوربین، کاکایی سرسیاه را مشاهده کنند.
وی با بیان این مطلب که گسترش شهرنشینی و پیشرفت بی‌وقفه زندگی مدرن و صنعتی با خود دگرگونی‌های فراوانی را به همراه داشته، اظهار داشت: نابودی بخش‌های بسیاری از طبیعت و بهره‌برداری از آن برای هدف‌های دیگر، بدون درنظرگرفتن سازگاری آن با محیط زیست، چالش‌های بنیادی و تهدیدکننده‌ای را برای زیست‌بوم جانوران به همراه داشته است.
شهردار قلب طهران با اشاره به احداث و افتتاح بوستان زندگی در محله هرندی در مهرماه سال جاری تصریح کرد: امیدواریم با توجه به پوشش گیاهی درنظرگرفته‌شده برای این بوستان و توسعه فضای سبز در این محله توسط این دوره از مدیریت شهری، در جذب گونه‌های مختلفی از پرندگان موفق باشیم.
وی با تأکید بر اهمیت تنوع زیستی در زیستگاه‌های شهری ادامه داد: اکنون که زمان زیادی از آبگیری دریاچه نگذشته، حضور کاکایی سرسیاه به عنوان یک پرنده مهاجر در دریاچه بوستان زندگی واقع در منطقه مرکزی شهر، نویدبخش ارتقای وضعیت زیست‌محیطی در این منطقه است که دیدن این پرندگان برای طبیعت‌گردان و علاقه‌مندان به محیط زیست خالی از لطف نیست.
بوستان ۲۴ هکتاری زندگی واقع در محله شهید هرندی با امکاناتی نظیر دریاچه، کتابخانه، سالن آمفی تئاتر رو باز، میدانگاه توقف و تعامل فرهنگی و نیز امکانات ورزشی و بازی کودکان در ۲۸ مهرماه سال جاری با حضور پیروز حناچی شهردار تهران افتتاح شد. به گفته متخصصان پوشش گیاهی بوستان زندگی به‌گونه‌ای انتخاب شده که می‌تواند مأمن و محل زندگی گونه‌هایی از پرندگان باشد و مطابق با اکولوژی و محیط زیست منطقه است.
کاکایی سرسیاه یک مرغ نوروزی کوچک است که بیشتر در اروپا و آسیا و در سواحل دریا یا کنار رودخانه‌ها و باتلاق‌ها یافت می‌شود. این پرنده همچنین در کانادا نیز وجود دارد و بیشتر گونه‌های این گروه جزو پرندگان مهاجر هستند. با توجه به این ویژگی‌ها حضور این پرنده در یک دریاچه مصنوعی تازه‌تأسیس در مرکز شهر، اتفاقی درخور توجه است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار