تماس با ما درباره ما

ابلاغ نظامنامه فنی و اجرایی انرژی به مناطق ٢٢گانه

ابلاغ نظامنامه فنی و اجرایی انرژی به مناطق ٢٢گانه

تهران بهشت؛مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از ابلاغ نظام فنی و اجرایی "امکان سنجی، طراحی، نصب، راه اندازی و نظارت بر بهره برداری تجهیزات و سامانه های انرژی های تجدیدپذیر در شهرداری تهران" توسط معاونت خدمات شهری و محیط زیست به مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران خبر داد.

شینا انصاری" با اشاره به اینکه انرژي هاي تجديدپذير از جمله انرژي خورشيدي به عنوان مهمترين و در دسترس‌‏ ترين منابع انرژي با قابليت بهره برداري بالا، سال هاست كه در دنيا و كشورهاي منطقه مورد توجه ويژه قرار گرفته اند، گفت:

با توجه به اقدامات و تجربيات گذشته، رويكرد مديريت انرژي در كشور نيز بر اساس استفاده از اين نوع منبع انرژي برنامه ريزي شده است. شهرداري ها به عنوان مهمترين ارگان مديريت شهري با توسعه و ترويج فناوري‌هاي انرژي‌هاي تجديد‌پذير در شهرها، علاوه بر فراهم آوردن موجبات ترويج اجتماعي و فرهنگي آن در جامعه، منجر به بهبود وضعيت مصرف انرژي، كاهش آلودگي هوا و تغييرات اقليمي و مديريت هزينه ها شده اند.
با توجه به شرح وظايف و رسالت خود و در راستاي اجراي مصوبات شوراي اسلامي شهر تهران و قوانين فرادست از ساليان پيش اقدام به برنامه ريزي و اجراي پروژه هاي متعدد در اين زمينه نموده است.
گستردگي فعاليت هاي شهرداري و تعدد سازمان هاي تصميم گير و مجري در آن باعث بروز موانع و چالش هايي در استفاده از انرژي هاي تجديدپذير گرديده است. لذا تدوين سندي به منظور ايجاد وحدت رويه در زمينه تعريف، طراحي، اجرا و بهره برداري از پروژه هاي توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير توسط اداره كل محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران با مشاركت اداره كل برنامه ريزي و توسعه شهري جهت تسهيل در امر كنترل و نظارت بر فعاليت‌هاي عملياتي و اجرايي شركت هاي مشاور و پيمانكار در دستور كار قرارگرفت.
نظام‌ فني و اجرائي "امكان سنجي، طراحي، نصب، راه اندازي و نظارت بر بهره‌برداري تجهيزات و سامانه هاي انـرژي هـاي تجـديـد‌پـذيـر در شهـرداري تهـران" با هدف استقرار نظامي يكپارچه براي پديدآوري طرح ها و پروژه ها درچارچوب استانداردها، معيارهاي فني، ضوابط و مقررات، روش هاي اجرايي، دستورالعمل‌ها و برنامه‌ها كه ضمن افزايش كارآمدي و اثربخشي طرح‌ها و پروژه‌ها با رويكردي نتيجه گرا، داراي قابليت پيگيري و ارزيابي نيز مي باشد، تدوین و ابلاغ شد،که كليه واحدهاي تابعه شهرداري تهران ضمن هماهنگي و همكاري با اداره كل محيط زيست و توسعه پايدار، مكلف به رعايت كليه مفاد اين نظام نامه هستند.

هدف از تدوین این نظام‌نامه، اجرای صحیح پروژه‌های مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر، جلوگیری از بروز خطاهای فنی و نظارتی مرتبط با این موضوع و ایجاد رویه یکسان و نظام مند در فرایند اجرا، ارتقای کیفیت طرح‌ها از دوره پدیدآوری تا پایان دوره بهره‌برداری، مدیریت هزینه و بهینه‌سازی اقتصادی طرح‌ها و بهبود نسبت کارکرد به هزینه از طریق کنترل و برنامه‌ریزی، مدیریت زمان در فرآیند طراحی و اجرای طرح‌ها و هماهنگ‌سازی، تعیین نقش‌ها و وظایف نهادهای دست اندرکار، آسان‌سازی و شفاف‌سازی مقررات و دستورالعمل‌ها، در حوزه‌های مطالعاتی، فنی، حقوقی و مهندسی است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار