تماس با ما درباره ما

برای حمایت از گزارشگران فساد مشوق‌هایی درنظر می‌گیریم/ گلوگاه‌های ایجاد فساد در شهرداری تهران شناسایی شد/ برای مبارزه با فساد باید فرایندها اصلاح، کوتاه و هوشمند شود

برای حمایت از گزارشگران فساد مشوق‌هایی درنظر می‌گیریم  گلوگاه‌های ایجاد فساد در شهرداری تهران شناسایی شد  برای مبارزه با فساد باید فرایندها اصلاح، کوتاه و هوشمند شود

سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: مشوق‌هایی برای گزارشگران فساد در نظر می‌گیریم، آمده‌ایم حق مردم را بگیریم، گفتار درمانی را تمام و با فساد مبارزه کنیم.

به گزارش خبرنگار تهران بهشت، داود گودرزی ، سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران در برنامه تهران ۲۰ گفت: اقدامات خوبی طی سال‌های گذشته برای کاهش فساد انجام شده اما متاسفانه باز هم اوضاع خوب نیست و باز هم مردم با مراجعه به بخش‌های مختلف از جمله در موضوع ساخت و ساز و پسماند با فساد روبرو می‌شوند.

گودرزی ادامه داد: برای اینکه شعار ندهیم و وارد فرآیند عملیاتی برای مبارزه با فساد شویم کارگروهی برای مبارزه با فساد تشکیل دادیم و حدود یک ماه است که در حال جلسه هستیم تا به شناخت نسبی از کارهایی که انجام می‌شود به دست بیاید.

گلوگاه‌های فساد شناسایی شده است

او با بیان اینکه "در جلساتی که داشتیم گلوگاه‌های مختلف ایجاد فساد شناسایی شده است و به یک جدول اولیه رسیدیم" اضافه کرد: برای مبارزه با فساد باید امکان وقوع فساد را از بین ببریم و ساختار را جوری طراحی کنیم که امکان فساد کمتر شود و از بین برود.

سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران افزود: فرآیندهای مختلف که قرار است خدماتی به مردم داده شود را بررسی و آن فرایندها را باید اصلاح کنیم تا امکان فساد را کم کنیم مثلا فرایند ساخت و ساز آنقدر طولانی است که خود به خود امکان ایجاد فساد را زیاد می‌کند اگر بتوانیم این فرایند را کم کنیم و از طرفی هوشمند کنیم امکان فساد هم کم می‌شود.

شفافیت با هوشمندسازی فرایندها ایجاد می‌شود

گودرزی با بیان اینکه "اگر بتوانیم فرایندها را اصلاح، کوتاه و هوشمند کنیم امکان ایجاد فساد را کم کرده‌ایم" تاکید کرد: شفافیت با هوشمندسازی فرایندها ایجاد و خدمت به مردم هم بیشتر و بهتر می‌شود.

او گفت: سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ در سازمان بازرسی شهرداری بین ۴ تا ۵ هزار پیام در ۱۳۷ و نزدیک ۲ هزار پیام در ۱۸۸۸ از طرف مردم ثبت می‌شود و یک اپلیکیشن هم وجود دارد که خیلی روی آن کار نشده است.

سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: بررسی‌های همکاران ما در این مدت کوتاه نشان داد چند ایراد در سامانه‌ها وجود دارد که باید رفع شود، به دنبال ایجاد یک اپلیکیشن واحد برای مردم هستیم که مردم به راحتی بتوانند پیام‌های خود را به شهرداری برسانند. همچنین پیامکی را هم برای گزارش‌های مردمی ایجاد می‌کنیم البته روندی هم برای پیگیری و نظارت مردم هم باید ایجاد کنیم.

مشوق‌هایی برای گزارشگران فساد در نظر می‌گیریم

گودرزی با اشاره به افرادی که گزارش‌های فساد را به شهرداری می‌دهند تأکید کرد: چند مشوق برای حمایت از گزارشگران فساد در نظر می‌گیریم که در حال بررسی آن هستیم.

او افزود: یکی از اصلی‌ترین شعارهای مدیریت جدید شهرداری تهران موضوع محله محوری است، ما باید اگر به شهروندی می‌گوییم جایی بساط نداشته باشند باید در محلات جایگزینی برای آنها داشته باشیم که هم مردم در محلات دسترسی به اجناس داشته باشند هم محل عبور مردم را سالم سازی کنیم.

آمده‌ایم حق مردم را بگیریم، گفتار درمانی را تمام و با فساد مبارزه کنیم

گودرزی با اشاره به حضور خود در میان جمعی از مالباختگان یکی از پروژه‌های شهرداری تهران گفت: ترک فعل‌ها و عدم نظارت‌هایی وجود دارد که باعث شده در برخی پروژه‌ها که شهرداری سهم دارد، هم حق مردم از بین رفته و هم حق شهرداری ضایع شده است.

او تاکید کرد: آمده‌ایم حق مردم را بگیریم، گفتار درمانی را تمام و با فساد مبارزه کنیم

سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران در پایان گفت: یکی از برنامه‌هایی که معاون برنامه‌ریزی و توسعه که طی روزهای آینده کار خود را شروع می‌کند این است که همه کارمندان شهرداری به طور مساوی از خدمات بهره‌مند شوند، این اصلا زیبنده نیست که دو نفر در یک مجموعه از خدمات یکسانی بهره‌مند نباشند.

ارسال نظر