تماس با ما درباره ما

بهره‌برداری از امکانات جدید موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا پایان سال جاری

بهره‌برداری از امکانات جدید موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا پایان سال جاری

تهران بهشت؛مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از زمان پایان عملیات اجرایی فاز اول اصلاح و توسعه مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش تهران بهشت و به نقل از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، آئین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی فاز اول اصلاح و توسعه مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امروز ( یکشنبه ۱۱ مهرماه ) با حضور دکتر علی اصغر جعفری، مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سردار علی اصغر محسن شیخی، جانشین مدیر عامل و مدیران و معاونین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
در این مراسم دکتر علی اصغر جعفری ضمن اشاره به ضرورت اجرای پروژه اصلاح و توسعه مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: با توجه به اینکه مرکز همایش‌های بین‎المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس محور همه نشست‌ها، جلسات و همایش‌های حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت شده، نیاز به این داشت که اصلاحاتی در آن صورت بگیرد و ارتقاء پیدا کند.
وی افزود: در حقیقت نیاز بود که کارکردهای مرکز همایش‌های بین‎المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توسعه پیدا کند، بخشی از نواقص آن برطرف شود و امکانات جدیدی به آن افزوده شود. بنابراین با اجرایی شدن پروژه اصلاح و توسعه مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سه سالن شامل سالن کنفرانسی با گنجایش صد نفر و دو سالن اجتماعات، سه کارگاه و کلاس آموزشی و یک ورودی جداگانه به این مرکز اضافه خواهد شد.
دکتر جعفری با تاکید بر اینکه پروژه اصلاح و توسعه مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امکانات این مرکز را توسعه می‌دهد، تصریح کرد: در حقیقت پروژه اصلاح و توسعه مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امکاناتی که به فراخور زمان در مورد آنها احساس نیاز شد، را برطرف می‌کند کما اینکه یکی از مشکلات این بود که ورودی مرکز همایش‌های بین‌المللی و تالارها با یکدیگر یکسان بود، این نکته باعث شده بود در ایامی که در این مرکز مراسماتی در حال اجرا بود، بازدیدکنندتان دچار چالش و مشکل شوند. لذا با اجرایی شدن پروژه مذکور این چالش برطرف می‌شود و ورودی مرکز همایش‌ها از ورودی تالارها مجزا خواهد شد.
مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به زمان اتمام پروژه اصلاح و توسعه مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و به موازات بهره‌برداری از آن اظهار کرد: امید است پروژه اصلاح و توسعه مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا پایان سال جاری به اتمام و بهره‌برداری برسد.
دکتر جعفری در مورد یکی دیگر از پروژه‌هایی که قرار است به زودی در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عملیات اجرایی آن نیز آغاز شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر پروژه اصلاح و توسعه مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، پروژه دیگری جهت انتقال کتابخانه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که بزرگترین کتابخانه کشور در حوزه دفاع مقدس است، به نقطه دیگری در داخل محوطه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به چرایی انتقال کتابخانه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به محل دیگری در این موزه یادآور شد: در حقیقت کتابخانه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی قرار داشت و زمانی که در این مرکز همایش‌ها و مراسمات در حال برگزاری بود، به دلیل محدودیت‌هایی که شکل می‌گرفت، مخاطبان و اعضای کتابخانه نمی‌توانستند به کتابخانه مراجعه کنند. لذا در قالب یک پروژه این مجموعه به فضای جدیدی منتقل می‌شود که در نتیجه مرکز پژوهش، اسناد و بخش تاریخ نظامی نیز به این محوطه منتقل می‌شود و با دسترسی‌های بهتر و مناسب‌تر در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.
در پایان این مراسم دکتر جعفری از تصویب عنوان جدید انتشارات موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نشر سرو خبر داد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار