تماس با ما درباره ما

بهترین روش تحلیل در بازار رمزارزها چیست؟

بازار رمزارزها و سودهای ناگهانی آن در یک سال اخیر سبب هجوم بسیاری از افراد به این بازار شده است. سوالی که شاید ذهن بسیاری از فعالان این حوزه را مشغول کرده، این است که مناسب‌ترین شیوه تحلیل در بازار رمزارزها چیست؟
بهترین روش تحلیل در بازار رمزارزها چیست؟

به گزارش تهران بهشت، با توجه به اینکه آزادی کامل از ویژگی‌های اصلی بازارهای مالی به شمار می‌رود، هر شخصی به هرگونه‌ای که بخواهد می‌تواند در این بازارها تحلیل و فعالیت کند. اما لزوما قرار نیست هر تحلیلی به نتیجه برسد یا درست باشد. دلیل اصلی اینکه ۹۰درصد معامله گران در بازار شکست می‌خورند شاید همین اختیار کامل برای هر اقدام ممکن باشد. در ادامه این گزارش ویژگی‌های یک سبک تحلیلی منطقی در بازار رمزارز ارائه می‌شود. 

۱. تحلیل بنیادی

شاید مهم‌ترین قسمت تحلیل بازار رمزارز تحلیل بنیادی باشد. سبکی از تحلیل که بیشتر معامله گران آن را نادیده می‌گیرند یا دانش اندکی در مورد آن دارند. اگر بخواهیم اهمیت تحلیل بنیادی را به زبان ساده بیان کنیم کافی است بدانید که ۹۰ درصد رمزارزهای موجود هیچ هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند و در واقع آینده شفاف و بنیاد محکمی ندارند. اما تنها راه تشخیص آنها از پروژهای خوب تسلط نسبی به تحلیل بنیادی و زیر نظر داشتن اخبار مربوط به این حوزه است.

تحلیل بنیادی در بازار رمزارز چگونه است؟

شما کافی است به یکی از سایت‌های مرجع بازار رمزارز مثل کوین مارکت کپ سر بزنید و رمزارز مورد علاقه خود را پیدا کنید. در ادامه حجم معاملات رمزارز در یک سال گذشته، یک ماهه گذشته و ۲۴ ساعت گذشته بررسی شود، رتبه رمزارز در بازار بر اساس ارزش و میزان بازدهی رمزارز در زمان‌های مذکور مورد بررسی قرار گیرد. اگر رمزارز مورد نظر شما از فیلترهای ذکر شده رد شد می‌توانید به سایت مخصوص آن رمزارز یا صفحه رسمی آن در توییتر سر بزنید و در مورد توسعه دهندگان، اهداف و بستر بینادی پروژه مطالعه کنید. اگر با توجه به اطلاعات موجود متوجه شدید که رمزارز دارای بنیاد مناسبی است، در این صورت می‌توانید وارد مرحله دوم تحلیل یعنی تحلیل تکنیکال شوید.

 

۲. تحلیل تکنیکال

 علم تحلیل تکنیکال به زبان ساده یعنی پیش‌بینی آینده (سهم، رمزارز و...) صرفا بر اساس حرکات قیمت. در این روش و سبک تحلیلی فارغ از بازار، بنیاد، رمزارز و هر چیز دیگری، صرفا براساس نمودار قیمت به پیش‌بینی آینده پرداخته می‌شود. 

 

زمانی که در مرحله اول رمزارز خود را انتخاب کردید در این مرحله با استفاده از سبک‌های تحلیلی مختلف تکنیکالی بررسی می‌کنید که کوین یا توکن در محدوده قیمتی مناسبی باشد. منظور از محدوده قیمتی مناسب چیست؟

 

• رمزارز در محدوده مقاومت خود نباشد یا آن را شکسته و روی آن تثبیت شده باشد.

• رمزارز در محدوده حمایتی خود باشد یا به آن نزدیک شده باشد.

• رمزارز در حال اتمام تشکیل یک الگوی هارمونیک، الیوتی، پرایس اکشنی و.... معتبری باشد.

• رمزارز چندین بار به ناحیه حمایتی خود واکنش نشان داده و فاصله زیادی با محدوده مقاومتی خود داشته باشد.

• در نمای روزانه رمزارز حتما بالای میانگین ۲۰۰ روزه خود باشد.

 

۳. روانشناسی بازار

 اهمیت این قسمت از تحلیل به حدی زیاد است که بدون در نظر گرفتن آن حتی اگر رمزارز دو شرط قبلی را دارا باشد معامله گر دربلند مدت قطعا دچار ضرر خواهد شد. 

روانشناسی بازار حیطه بسیار گسترده‌ای است و معامله گر به زمان و تجربه زیادی نیاز دارد تا بتواند آن را بیاموزد. ولی با در نظر گرفتن چند اصل کلی می‌توان دیدگاه خوبی برای تصمیم خود داشت.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار