تماس با ما درباره ما

یارانه چه کسانی از دی ماه افزایش پیدا نمی کند؟

دولت قصد دارد در دی ماه یارانه‌ها را دو برابر کند که بخشی از آن به صورت بن کارت خرید کالا تخصیص داده می‌شود. این یارانه و بن کارت به گروهی از مردم نمی‌رسد.
یارانه چه کسانی از دی ماه افزایش پیدا نمی کند؟

به گزارش تهران بهشت، قرار است یارانه‌ها از دی ماه دو برابر شود، در حال حاضر دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین به خانوارها پرداخت می‌شود که قرار است از ماه آینده علاوه بر یارانه‌ای که به صورت نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود بن خرید کالا نیز داده شود.

معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور روز گذشته از دو برابر شدن یارانه‌ها در دی ماه خبر داده است، به گفته او قرار بود از آذر ماه رقم یارانه‌ها دو برابر شود، اما به علت مشکلاتی که در تهیه بن کارت ایجاد شد این روند به دی ماه منتقل شد. آنطور که محسن رضایی گفته، یک خانوار چهار نفره رقمی معادل ۸۰۰ هزار تومان نقد و کالا یارانه دریافت می‌کند.

آنگونه که جعفر قادری، نماینده مجلس اعلام کرده یارانه جدید قرار است به هفت دهک اول جامعه پرداخت شود.

از آنجایی که دولت قصد اضافه کردن یارانه‌بگیر جدید را ندارد، حدود هفت میلیون نفر هیچ کدام از دو یارانه نقدی و معیشتی را دریافت نمی‌کنند که احتمالا این افراد از دریافت یارانه جدید محروم هستند.

همچنین دولت در یک مصوبه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده که ظرف مدت سه ماه سه دهک از یارانه‌بگیران را حذف کند. این مصوبه دولت نیز نشان می‌دهد که حدود ۲۰ میلیون نفر از کسانی که یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کنند مشمول یارانه جدید نمی‌شوند.

به احتمال زیاد کسانی که یارانه نقدی و بن کارت را از ماه آینده دریافت می‌کنند، همان ۶۰ میلیون نفری است که یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند. دولت دوازدهم نیز برای حمایت‌های معیشتی خود ملاک را ۶۰ میلیون نفر اعلام کرده است.

بنابراین به نظر می‌رسد که همان افرادی که تا پیش از این یارانه معیشتی یا همان یارانه بنزین را دریافت می‌کردند، می‌توانند از دی ماه منتظر افزایش یارانه باشند.

ارسال نظر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
معیشتی 60میلیون نفربیشترانهاثروتمنذهستتدمتاسفانه بعضیهابخاطراشتباه دولت درحالی که مستحق هستتدبه آنهامعیشتی نمیدهند
ناشناس
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
ما بچه مون تازه دنیا اومده شوهرم کارگره درآمدش ماهی ۴ تومنه، قسط و کرایه خونه خرج بچه و مخارج خوندن و.... به ما یارانه معیشتی نمیدادن، خواهشا الان دیگه این یارانه جدیدو بهمون بدید، بخدا خیلی داره بهمون سخت میگذره، لطفا این مورادو مجدد بررسی کنید
من خیلیا میشناسم یارانه معیشتی میگیرن و وضعشان واقعا خوبه
ابوالفضل قاسمی
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
پس خانواده 5 نفره چی فقط میگید 4 نفره
ابوالفضل قاسمی
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
به خدا ما نون شب هم نداریم 5 نفریم
ناشناس
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
بن کارت چرا نقدی بدین شاید یکی میخاد بااون پول دکتر بره یا چیز دگ برای زندگی بخره یا اجاره بده ازین پول بخاد استفاده کنه چرا تحمیل ب خرید درفروشگاها میکنید جنساشونم خیلی گرونه ??
ناشناس
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
چندم دی ماه به خانواده سه نفره چندمیدن
پرویز رضازاده
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
سلام وعرض ادب،وخداقوت،لازم دیدم بدینوسیله،ضمن تشکر ازرحماتتون،،موردی راکه چندین سال است،که حیف ومیل بیت المال وثروت ملی رازیر سوال برده،اعلام نمایم،هرچند که شاید این امر ارنظر اخلاقی،خوب به نظرنیاید ولی حقیقت محض است که تعدادی ازمتولیان ومالکان بزرگ وپاساژداران وثروتمندان،حالا به هرطریقی که شده از یارانه عمومی استفاده میکنند!!؟ این درحالیست که پول توجیبی بچه های کوچک آنها ماهانه بیش ازپنج میلیون تومان است،این مساله رااززبان حداقل یکی ارآنها شنیده ام که برای رتق وفتق گرفتن یارانه چه کارهابی گه نکرده است! بخدا اگر تقسیم عادلانه ثروت ملی براساس اصول وموازین انجام بگیرد هیچ فقیر وتهیدستی درکشور شاهد نخواهیم بودوبی دینی وکفر والحاد نیز شیوع پیدا نمیکند چراکه>

پربازدیترین ها

آخرین اخبار